MEalltidvila.blogg.se

Hej från den levande döda...

Publicerad 2023-10-20 03:03:54 i Personligt,

Ser att det är några som hänger kvar och tittar in och just nu fick jag lust att skriva lite, om jag postar det vet jag inte än. Har inget bestämt ämne eller så, brukar inte ha det utan bara vad som faller mig in och som kommer ner i bokstäver kommer med...
 
Där låter det nästan som att det händer en del i mitt liv men det vet ju alla som läser här att det inte gör...
 
Har vakna nätter just nu och är någorlunda med i huvudet, trots 3 tim avbruten sömn men visst framåt morgonen sen lär det inte vara mycket med mig...
 
Som vanligt på nätterna och när jag "går framåt i dygnsrytmen" så står mitt liv väldigt stilla en lång tid. Stilla men snurrar ändå fort fram, det är det som är min svåra sömnstörning. Men jag väntar och kan inte göra något annat. Det är mer ensamt på nätterna när det är då de flesta brukar sova och då kommer mina tankar som går runt, om livet och ja, bara allt...
 
Igår morse när mannen kom upp så frågar han alltid hur det är, det är jobbigt svarar jag, vad är jobbigt frågar han, detta livet svarar jag. Men jag har inga tårar kvar längre, gråter bara på insidan för jag är så van nu, eller känslorna över det förlorade livet, det går upp och ner i raketfart. Även mannen är ju van vid mitt/vårt märkliga liv, det är vår vardag men det är bara jag som lever i min kropp, med mina sjukdomar, som lever hemmabunden och är isolerad...
 
Funderar på att göra en eld att värma mig med i natten, brukar bli trött av värmen och har jag tur kanske jag kan somna en stund i soffan...
 
Så ännu ett meningslöst inlägg, ett rop i natten, kanske till någon annan som är vaken och lever ett liknande liv...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2023-10-20 12:21:31

Kan glädja dig med att jag alltid tycker om när du har skrivit nåt. Vilka ord du än skriver eller vilken sinnesstämning du än är i, så blir man glad över att du orkat skriva nåt <3

Svar: Tack, glad för att du skriver här med <3
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-10-21 10:07:40

Instämmer helt med det Ann skrivit.
Varm kram 🩷

Svar: Snällt att ni hänger kvar och lämnar avtryck! Varm kram tillbaka <3
ME alltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2023-10-22 09:36:57

Jag är en av dem som kikat in lite då och då, med en förhoppning om att ”Kanske finns det ett livstecken idag?🥰”
Så jag blev glatt överraskad av att det faktiskt gör det idag!❤️
Tack för att du orkar dela med dig av dina tankar, vi är bevisligen några trogna läsare här på bloggen som bara vill dig väl och ser dig som den hårt kämpande - men också empatiska och kärleksfulla person du är🥰❤️
Varma omtänksamma kramar/A🤗

Svar: Vilka fina ord du skriver till mig... Jag tappade lusten att blogga och tog även ett längre uppehåll när jag hade någon som skrev massa skit till mig här, sen hämtade jag aldrig igen det riktigt utan kände alltid lite oro att få mer påhopp... Jag vet inte vad som kommer hända men tror jag kommer bara skriva om/när jag får lust... Tack igen för dina fina ord, ska försöka ta de till mig. Varma kramar tillbaka <3
ME alltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2023-10-26 16:17:34

På vilket sätt tänkte du att du skulle dö? Vilken anledning? Kunde du hämta mat? Vilken medicin åt du? ❤️

Svar: Vem är du och varför är du så nyfiken?
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela