MEalltidvila.blogg.se

Ytligt men ärligt...

Publicerad 2023-05-17 10:36:01 i Personligt,

När jag ser på mig själv så känner jag inte igen mig, känner mig väldigt märkt av sjukdomen och som 100 plus år, kände mig som 100 för 20 + år sen också. Prioriterar inte heller att gå till frissan, har aldrig varit hos någon här där jag bor nu, i Kalmar hade jag den bästa frisören ever och som jag saknar det (förutom ljudnivån) men jag bejakar min egna hårfärg och har fått lära mig klippa håret själv. När jag var som sämst så brukade mannen alltid kamma mitt hår efter duschen för då var jag så utmattad/kraschad han har till och med klippt av mitt stripiga hår ibland. Har tappat halva håret ungefär...
 
När jag ser speglar så undviker jag dem men vill verkligen jobba bort detta fast inte just nu och vet inte ens om det går för den delen. Det är ingen prio men alla vill väl känna sig fina ibland...
 
Men de som säger att ME inte syns, titta lite nogare kanske, det syns...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-05-20 11:48:06

Kan hålla med dig om att visst syns ME om den som tittar gör det ordentligt. Det är ju en mer än slitsam sjukdom som sätter stora spår även på det yttre. Detta med klippning är tufft, jag har lyckats kunna klippa mig ngra ggr (ödmjukt tacksam för det) men det blir ingen ”vanlig” klippning utan en snabb sådan o utan hårtvätt. Jag klarar inte att luta mitt huvud bakåt så det går helt bort för mig. Har även lyckats få hem en frisör vid ett tillfälle då jag var för sjuk för att kunna ta mig utanför dörren. Jag har liksom du tappat hälften (faktiskt mer) av mitt hår så det ser hemskt ut o mitt gamla livfulla hår är ett minne blott. Tyvärr påverkar ju en hel del yttre även det inre måendet, går inte att komma ifrån. Vad bra gjort att du kan klippa dig själv trots allt, det spar ju verkligen på krafterna att slippa ta sig iväg. (Förstår ju så klart att du saknar din gamla frisör). Varm kram💗

Svar: Precis, för att tala om ytligheter, jag orkar aldrig sminka mig alls till vardags även om det är enkel sminkning som tar 10 min så sparar jag den energin till annat mer nödvändigt. Måste ha en förstående frisör annars skulle det aldrig funka och har ingen längre. Visst är det jobbigt som kvinna att tappa håret eller bli tunnhårig, fy fasiken, inte kul alls... Egentligen vill jag klippa håret kortare men vågar inte göra det själv, får se ut som Hogwarts vaktmästare ett tag till...
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-05-25 18:48:48

🤗❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela