MEalltidvila.blogg.se

Två månader...

Publicerad 2022-11-28 02:53:00 i Personligt,

Har fått nya tider om cirka två månader, bara att hoppas det kommer funka då. Blev riktigt deppig av att ställa in men mannen fixade nya tider rätt snabbt och då blev jag peppad igen, skönt att det inte blev längre väntan. Tycker att jag har väntat eller rättare sagt, jag har väntat sen jag fick diagnosen 2014 med att få hjälp/stöd i den här sjukdomen...
 
Ibland känns det så orättvist att andra blir tagna på allvar och får all möjlig hjälp och stöd. Har känt på sista tiden att jag gått ner mig och egentligen behövt prata med någon men det är bara det att jag vet inte vart jag ska vända mig samt tror kanske inte det kan ge mig något heller. Igår hörde jag något på instagram, en enkel mening om att inte förstöra lyckan i nuet och bli bitter, det gjorde hela min dag. Detta isolerande livet är svårt men först och främst är det ju för att sjukdomen stoppar. Och säg mig vem skulle inte bli ledsen eller bitter över att få hela sitt liv raserat både kroppsligt och ekonomiskt, säg mig vem? Jag kämpar varje dag med allt som kommer med på köpet att vara i det skick jag är i och jag ljuger inte när jag säger att ibland vill jag ge upp, men det kan jag inte göra, de dagarna är hemska att leva i...
 
Jag är så mycket ensam och har inga vänner kvar då jag inte orkat hålla kontakt men det hänger ju inte bara på mig heller...
 
Känner mig heller inte hemma här där vi bor alls, har bara varit sjuk här. Så mycket hemskt har hänt här också de senaste åren. I min fantasi vill jag bara packa ihop och flytta, precis som om det skulle bli bättre någon annanstans, typ Gotland kanske...
 
Förresten har jag hittat listan jag slängde om viktiga saker jag glömde säga på förra läkarbesöket. Hade varit så himla duktig och skrivit in det i datorn men totalt glömt bort det, hittade det av en slump. Men nu lär jag nog inte glömma det igen, i så fall är det illa...
 
Jaha nu är det måndag så då kör vi, samma samma varje dag...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2022-11-30 20:35:39

Skit också att du inte kom iväg...men det går inte att tvinga sig med den här sjukdomen. Är det stopp så är det. Ingen frisk människa kan förstå hur jobbigt ME är, hur hemskt det är att bli av med sin inkomst, eller hur ledsen man blir när sk vänner inte längre hör av sig för att man blivit "tråkig". Inte så konstigt då om man blir lite bitter. Verkar som folk har lättare för att bry sig om nån som stukat foten, blivit förkyld, fått tennisarmbåge eller nåt annat banalt. Såå konstigt!!
Jag var hos Bragee i veckan men får absolut noll hjälp där. Jag har absolut inget att komma med sa läkarn, vi bara tror en massa men vet egentligen ingenting....du kanske ska prova DNRS...jag får egentligen inte rekommendera det men ändå... Ja hur ska man då själv veta? Lyssnade man på sammandraget från senaste ME konferensen tvivlar jag på att det hjälper med DNRS? Men det kanske kan va bra ändå?
Nu håller vi tummarna för att du är i en bättre period om två månader o att du med svårare grad får bättre hjälp än jag 🙏
Varma kämoa-på kramar från Louise ❤

Svar: Ja, det var skit... Jag blir väldigt besviken av att läsa det du skriver om ditt besök hos Bragée. Men ändå rätt väntat på ett sätt... Jag har varit intresserad av att prova DNRS men det är på engelska och verkar vara rätt tidskrävande men vet för lite om det än. Aha, jag har inte lyssnat på ME konferensen alls. Det känns som jag skulle göra vad som helst egentligen så långt det går utan att bli sämre eller försämrad. Vad ska du göra? Såg en i frögruppen som sa sig blivit frisk från ME och som provat allt innan, såg du det? Sen blir jag skeptisk när hon säljer själv hahahaha... Jag tror inte det är så enkelt men funderar på att köpa... Tack <3 vi håller tummarna om två månader att allt ska klaffa då! Varma kämpakramar tillbaka <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2022-12-01 14:52:01

Skrev ett inlägg här för ett par dagar sedan o det verkade funka men nu ser jag att det är borta.
Inget som du ska lägga kraft på så klart. Jag orkar inte riktigt med allt tekniskt om det blir strul o orkar just nu inte skriva om texten jag skrev.Tänker på dig iaf o vill att du ska veta det.
Varm kram❤️

Svar: Det har varit problem som det tyvärr ofta är på blogg.se. Synd att det bara försvann när du tar av din orka att skriva till mig. Tänker på dig också och hoppas du mår så ok det bara går!!! Många kramar <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2022-12-03 16:17:11

💞

Svar: <333
ME alltidvila

Postat av: Jarmila

Publicerad 2022-12-03 16:23:57

Frågan du ska ställa dig är hur mycket du levde i nuet innan du blev sjuk och framförallt hur mycket vilade du och tog hand om dig själv?

Postat av: Anonym

Publicerad 2022-12-03 16:26:56

Frågan hur mkt du levde i nuet innan du blev sjuk och framförallt hur mkt vilade du och tog han om dig själv?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela