MEalltidvila.blogg.se

Jobbiga drömmar...

Publicerad 2019-02-17 14:08:37 i Personligt,

Jag drömmer ju jättemycket, väldigt levande, verkligt och har några drömmar varje natt då jag vaknar och somnar om mest hela tiden. Ibland är de så jobbiga att de finns kvar ett tag efteråt. Som häromnatten så tappade jag alla mina tänder och det var hemskt, först bara lossnade en, sen två, tre och resten...
 
Samma natt så drömde jag även att min far hade fejkat sin egna död så jag fick intala mig själv när jag var i någon sovdvala mellan dröm och nästan vakenhet att jag såg han när han var död, jag såg han när han var död, fick säga det till mig flera gånger i tankarna och även efter att jag hade vaknat fick jag verkligen fundera på om han var död och minnas tillbaka när jag såg honom på bårhuset. Där vi hade varit tillsammans fyra år tidigare och sagt hejdå till farmor, i samma rum låg nu han, han är död...
 
Det där men tänderna är en återkommande dröm jag har och det betyder;
 
Om du drömmer om detta kan det symbolisera maktlöshet och osäkerhet. Att du känner dig oförmögen att smälta och handskas med situationen just nu. Också att du kanske upplever dig som oförmögen att göra dig hörd eller att du känner att du förlorar din personliga kraft.
 
För övrigt är mina drömmar alltid fyllda av problem som att jag jagas, är stressad, tappar bort saker och så vidare. Allt går fel, alltid...
 
Bland de värsta drömmarna är också när jag drömmer om hur sjuk jag är och där har jag drömmar som etsats sig fast och en gång har jag vaknat av att jag grät hejdlöst i sömnen (har för mig att jag har skrivit om det när det hände) men det har ju hänt fler gånger men den gången var det som att hela kroppen grät...
 
Jag blir hellre jagad och är stressad än att drömma om att jag är sjuk och inget kan göra för den mardrömmen måste jag ändå vakna till varje dag...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-02-19 12:27:13

Obehagligt med dessa drömmar du har. 😰
Jag drömmer också ganska ofta om detta med tänderna, väldigt otäckt! Intressant det du skrivit om vad det betyder. Stämmer ju i all maktlöshet man känner i denna hemska sjukdom.

Varma kramar fina vän 💙💙💙

Svar: Ja vissa drömmar är jobbigare än andra också, för att inte tala om att hamna i sömnparalyser. Ja, det stämmer verkligen in när man läser om vad det betyder... Många varma kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Cia

Publicerad 2019-02-19 19:06:51

Många varma kramar
❤❤❤

Svar: Detsamma tillbaka ❤️❤️❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela