MEalltidvila.blogg.se

MillionsMissing på lördag...

Publicerad 2018-05-09 18:32:00 i Personligt,

Knåpade ihop två armband till mannen och mig inför 12 maj och MillionsMissing ME dagen. Som jag skrivit så kommer mina jogging/promenadskor stå på Mynttorget i Sthlm med min berättelse tillsammans med över 300 st andras. Det kommer bli trångt och platsen mellan Slottet och Riksdagen kommer fyllas med alla personliga berättelser från ME drabbade över hela landet mellan kl 12-14...
 
De som har jobbat med detta har också kopierat och sammanställt de 300 berättelserna som kommer att överlämnas till Annika Strandhäll. Jag hoppas att allas berättelser från alla orter kommer henne tillhanda...
 
Min berättelse kommer också att vara på ett par låneskor i Göteborg på Gustav Adolfs Torg. Där är det för tillfället 200 skor insamlade med berättelser. Där kommer det vara en del som talar osv. Vilket säkert händer på alla platserna...
 
Det kommer också arrangeras i Umeå och Sundsvall, se länk. 
 
https://www.st.nu/vasternorrland/sundsvall/darfor-stalls-tomma-skor-ut-i-sundsvall-i-en-stor-aktion
 
För att inte tala om att det är över 100 städer runt om i världen som gör samma sak på lördag...
 
Önskar så att jag hade kunnat vara med på plats men jag hoppas kunna följa detta via facebook på något sätt här hemma...
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-05-09 19:42:40

Vi kan ställa dina golfskor på green på golfbanan, där skulle dom ju varit egentligen, 😢❤️

Svar: Mm har ett par som är oanvända 😢❤️
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-05-10 09:52:36

Väldigt fina armband med såå viktigt budskap.
Jag är så glad att jag (mkt tack vare all info fr dig) också fick iväg ett par löparskor till Mynttorget i Stockholm.
Också så tacksam mot alla som engagerar sig i allt med Millions missing, otroligt betydelsefullt! 💙

(Förstår detta med golfskorna, har vägrat kasta mina då jag lever på ngt sorts hopp om att kunna använda dem igen)...

Många kramar o tack för allt du informerar o bidrar med genom din blogg 💙💙💙

Svar: Messa mig din adress så kan jag göra ett armband till dig med om du vill ha. Du kan välja text också om du vill ha två. Mät din handled med så jag vet hur stora de ska vara... Jag är också så tacksam för alla som jobbar med detta nu! Man ska kunna följa detta via live på något sätt också. Ella Bohlin kommer och talar kl 13 bland annat. På mynttorget pågår aktionen mellan 12-14... Ja du detta med golfskorna, det satte sig i halsen igår när mannen skrev det. Vi slänger de inte, varken du eller jag. En dag kanske vi kan spela tillsammans... Många varma kramar fina vän <3
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-05-10 16:19:04

Ååh, så otroligt snällt. Blir mer än rörd av din omtanke 💗
Så fin tanke också detta med golfen, den ska jag ha i minnet o drömma o hoppas om när allt känns tungt.
Stort tack också för all info om lördagen.

Varma kramar fina vän 💙💙💙

Svar: Vi får leva på drömmar och minnen så länge... En dag måste vi kunna få vara med igen utan denna jäkla ME som tar livet ifrån oss! 🙏 ❤️ Många kramar 💙💙💙
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela