MEalltidvila.blogg.se

Besök, bra dag och inbrott...

Publicerad 2018-07-29 11:27:49 i Personligt,

Nu har det gått fem dagar sen jag skrev sist och det har hänt en del både positivt och negativt. Fick oväntat besök av min mamma med man och hund vilket var trevligt. När de kom under eftermiddagen så träffade jag dem inte första kvällen på grund av att det var min natt just då men dagen efter så fick jag träffa dem. Vaknade och kände att det inte var någon bra dag alls men det gick rätt bra ändå. Kraschade bara en gång lite och inte så hårt och fick då gå undan. Vill ju inte gå undan när jag väl får träffa någon annan än mannen då det är så kul. Men jag låg eller satt mest i soffan och blev servad annars som vanligt fast med sällis...
 
Efter den dagen så hamnade jag väl i adrenalin för jag kunde då inte somna förrän kl 1 på natten så mina timmar förskjöts från typ 19-20 till fler timmar på en gång. Mitt dygn behöver inte snurra sååå fort...
 
När jag vaknade dagen efter runt 7 så hade jag sovit rätt dåligt, värmen gör det värre men jag svettas och fryser om vartannat som vanligt ändå. Fick frukost av mannen och sedan tog jag en välbehövlig dusch. Kändes inte så kul att ha besök och inte vara nyduschad i håret men så vart det. I alla fall så när jag duschade så kände jag mig så väldigt pigg, inga tunga ögon och klar i huvudet som jag inte känt ja OM någon gång sedan allt tog tvärstopp. Denna glädje jag kände i mig för detta är svår att beskriva. Jag sjöng högt för mig själv men så kom jag på att sluta då det kan dra ur min energi, måste ju tänka på det. Men jag kände mig som nästan frisk för en stund. Efter duschen fick jag inte någon krasch alls men visst fick jag sitta en stund och vila ändå på duschpallen innan jag kunde smörja in mig och efter det klä på mig. Fick ingen efterkrasch heller, hallelujamoment...
 
Jag mådde så bra så vi tog oss ut i trädgården en kvart. Jag åkte min scooter runt huset och satt i den för att få sol på mig. (Ja vi har köpt en egen scooter till mig, ska ta bild någon dag så ni får se. Så skönt att ha en alldeles egen och riktigt bra är den och ny, mannen bara köpte en till mig för han såg ju hur det påverkade mig när de tog ifrån mig den från stjälpmedelscentralen).
 
Jag hade en sådan bra dag som jag inte haft på jag minns inte när...
 
Det svåra med denna sjukdomen är att jag vet inte hur länge jag får må bra. Från en sekund till en annan kan det svänga rejält och jag brukar inte ha bra dagar direkt alls men plötsligt hände det...
 
Natten som kom så sov jag för lite igen och det var jobbigt. Vaknade och var väl mer som det brukar vara. Under dagen så fick jag reda på att det skett ett inbrott hos en granne under veckan fast de har larm på huset. Mannen hade upptäckt det och ville inte berätta för mig först för då får jag ännu svårare att sova. Vi har larm på huset men under veckan som kommer nu ska vi ha det på alla fönster och dörrar. Och vi ska ha varsin golfklubba i våra sovrum till försvar, synd jag inte har kvar min snygga rosa driver. Blir man galen på hur mycket knäppt folk det finns eller...
 
Det var inte så konstigt att mannen kom hem på fem röda när jag messade under veckan att jag hörde ljud i huset men det lät nog bara på grund av värmen och jag vart glad att han kom hem, men tänkte inte mer på det...
 
Just för att jag fick reda på detta inbrott igårkväll så sov jag ännu sämre, fick kanske ihop 4 timmar och jag hoppas kunna hålla mig vaken under dagen nu i alla fall så det inte blir helt galet...
 
Ja det var lite från tre av dessa fem dagar. Hoppas du som läser haft det så bra det går, vill du så berätta gärna hur du haft det...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2018-07-29 13:22:17

Så underbart att du haft en bra stund! <3<3<3

Svar: 🤗❤️
MEalltidvila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-07-29 13:58:59

Vad glad jag blir att du haft en bra stund.
Kramisar ❤

Svar: 🤗❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela