MEalltidvila.blogg.se

Svårt att ta in info...

Publicerad 2018-01-19 02:39:00 i Personligt,

Jag hade missuppfattat lite när det gällde mina provsvar, det var EKG:et som inte var helt ok och inte för att det gör någon skillnad men jag trodde det var något som syntes i något av de blodprov som togs. De tog fem rör blod och inget var dåligt i det. Doktorn ringde igår och berättade om övriga provsvar samt att han pratat med en kollega också angående hjärtat, de tror hjärtat betedde sig så för att jag hade hög puls.
 
 Ska börja skriva upp hur ofta jag får mina pulsökningar...
 
Jag kan inte ta in all information på en gång, det är tydligt och det retar mig för jag försöker verkligen lyssna och ta in. Hade också glömt att jag fått en tid nästa torsdag till arbetsprovet fast jag själv pratade med hon som ringde om det. Så dåligt minne när det blir för mycket information också...
 
Har släppt rätt bra på oron idag och känner mig nästan som vanligt. Har nyss varit och gjort mammografi också, fick en tid och det gick så smidigt. In direkt och ingen kö, skönt jag fick det gjort...
 
På ett sätt är det sorgligt att komma ut och se hur livet fortgår för alla då mitt liv är så annorlunda, instängt och utanför det normala livet...
 
I mitt huvud så ekade orden tänk att få kunna leva istället för att vara levande död ME zombie...
 
Idag vart jag extra glad då min son äntligen kom hit igen för att bo här ett tag. Säkert sista gången för snart får han nog egen lya. Det är inte roligt att bo så långt ifrån sina barn, speciellt när jag är låst och sjuk hemma jämt. Det hade inte varit så jobbigt om jag hade kunnat köra till dem själv när jag ville...
 
Jag kämpar fortfarande med sömnen, det kommer väl alltid vara så. Bad om att få melatonin av doktorn men han verkade inte så intresserad av att kolla upp. Kanske ville han ha mitt hjärta utrett först... Men om och när jag får komma till ME/CFS mottagningen i Stora Sköndal så får jag det nog utskrivet. Jag kommer aldrig bli bättre om jag inte får bättre sömn för denna dåliga sömnen tar livet av mig...
 
Men just nu har jag ingen dödsångest längre och det är skönt...
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-01-19 07:30:30

❤️

Svar: ❤️❤️❤️
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-01-19 08:28:06

Känner igen det där med att inte kunna ta in information...ju mer jag försöker desto sämre går det. Försöker skratta åt det, men vill ibland mest gråta.

Men GRYMT jobbat med mammografin! 💪 Så skönt att få det gjort.

Sover sämre igen. Alla symptom blir ju SÅ mycket värre. Hu. Tänk att få sova en hel natt. Eller åtminstone en halv.

Skönt ändå att det inte blodprovet visade något fel. (Även om man ibland kan önska att sjukdomen skulle synas i blodet.) Men just hjärtat vill man ju verkligen att det ska sköta sig. 💙💙💙


Svar: Ja visst är det skrämmande, vill inte ens tänka tanken om hur det är för då brister det... Är glad att jag orkade det igår trots bara två timmars sömn. Allt blir värre ju mindre en sover och ja det vore en dröm att få sova en halv natt utan att vakna och en hel natt vore ju helt fantastiskt... Ja önskar också att ME lätt skulle visa sig via blodet, de har ju hittat det i blodet men det är väl inte så enkelt. De är väl något på spåren... Ja det är allt lite obehagligt med hjärtat nu men det ordnar sig säkert på ett eller annat sätt. Många kramar till dig och hoppas vi får sova inatt och du glöm inte kolla nyhetsmorgon imorgon för de ska ju ta upp ME där, med forskare, intervju av anhörig till ME sjuk och UNREST dokumentären. <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-01-19 12:55:10

💖💖💖

Svar: 💞💞💞
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-01-19 13:07:49

Så glad för att du kunnat släppa den värsta oron/ångesten, hoppas din puls kan lugna ner sig lite kommande period.
Vad skönt att du klarade mammografin också.
Förstår precis hur du känner med detta att liksom se det vanliga livet när du kommit ut, sorgen kommer ju så nära då över allt man saknar i tillvaron.
Så fint att du får ha din son hos dig ett tag, betyder ju så mycket <3

Många kramar fina MEdkämpe <333

Svar: Ja det är skönt att den värsta ångesten är lugnare nu. Det känns bara olustigt att hoppa över kontroller man bör göra, så är glad att jag kunde göra det även om det kostar på. Fick en hemsk krasch igår... Det är så kul att ha han här även om det samtidigt är jobbigt att behöva visa hur dåligt jag mår. Många kramar fina vän <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela