MEalltidvila.blogg.se

Vet inte...

Publicerad 2017-09-19 16:01:04 i Personligt,

Sitter med ena foten i en depression tror jag. Det jag inte ville skulle hända håller på att hända och jag vet inte om jag kan stoppa det. Kan man stoppa en depression? Vill inte gå och prata med någon heller för vad skulle det hjälpa, orkar det inte heller för den delen. Förmodligen kan de ingenting om ME och jag har inte lust att lära en till psykoterapeut eller psykolog om ME...
 
Det finns ingenting de kan säga till mig som jag inte redan vet och de har förmodligen heller aldrig varit i min sits med att ha varit sjuk så länge och aldrig bli bättre utan bara sämre... Jag behöver ingen som tycker synd om mig heller...
 
Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. Vill inte ens fråga om råd i mina ME grupper för jag orkar inte med diskussioner eller frågor hit och dit eller ens lämna ut mig där. Konstigt va att jag skriver här då men på många sätt så känns jag anonym här...
 
På ett sätt vill jag bara skriva hjälp men jag vet inte vad jag ska göra... Ingen kan säga något som kan hjälpa mig ändå...
 
Jag får försöka skriva av mig här så mycket jag vågar, försöker skriva av mig fast jag har svårt att hitta orden...
 
Jag vet inte vad jag ska göra... 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cia

Publicerad 2017-09-19 16:50:59

Kära vän 💕
Du vet att jag skulle göra vad som helst för att kunna hjälpa dig..
Önskar så innerligt att du blir frisk igen.
Hoppas du snart får tid på Sköndal, att de kan hjälpa dig!
Kramar i massor 😘💗

Svar: Tack kära du... Ja jag önskar jag fick komma dit fortare ibland men det är som det är... Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Anneli

Publicerad 2017-09-19 19:26:26

Önskar också jag kunde hjälpa dig. Tänker på dig. Många kramar💞💞💞

Svar: Tack det värmer! Många kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-09-20 12:21:24

💜

Svar: <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-20 13:07:32

Förstår att det är mer än tufft.
Många varma kramar💕

Svar: Ja, det är inget vidare... Många varma kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-09-21 00:28:41

Förstår vad du menar med Facebook, det är ju slutna grupper men det är trots allt Facebook. Gränsen är hårfin ibland mellan ärligt och för mycket.

När det gäller måendet så är det så svårt. Det jag gjorde för att pigga upp mig psykiskt när jag var frisk var att sy och pyssla, framförallt göra kort men vad gör man när det inte finns energi så det räcker till det man vill göra när det knappt räcker till det man måste göra?

Det som brukar få mig att må lite bättre psykiskt är att ta hand om mig själv ordentligt. Ibland är det att måla naglarna, ibland ett fotbad (med hjälp av maken).

Ibland är det enda som hjälper att skrika rakt ner i kudden! Hur som helst så är jag glad att du finns och att du skriver på bloggen! Och ett stort tack för ditt svar på mitt mail ang pulsklocka, jag återkommer med uppdatering när jag fått den och hunnit testa den.

Kram Hanna

Svar: Nej vad gör man när man inte längre kan göra det man vill... Tack för dina råd, ska ta till mig det. Gjorde ofta fotbad förr i tiden men sen jag blev svårare sjuk har det bara hänt en gång, också med hjälp av mannen. Det kanske hjälper lite att skrika rakt ner i kudden, det ska jag med prova... Ska bli kul att höra hur pulsklockan fungerar för dig sen. Många kramar och tack för din långa kommentar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela