MEalltidvila.blogg.se

Måndag...

Publicerad 2017-09-25 12:34:00 i Personligt,

Jag brukar gilla måndagar men inte denna måndagen... Knappt sovit en blund inatt så allt kommer bli jobbigare idag. Kanske lika bra att ligga kvar här bara och inte gå till soffan ens... Nej det blir för jobbigt att ligga kvar, jag är för rastlös för det även om jag vet att jag kanske borde. Måste ju ändå gå på toan och då är jag ju halvvägs sen måste jag ju äta frukost. Jag kommer stappla bort och göra frukost först... Stapplar extra mycket då jag fortfarande har ont efter fallet i duschen, vet inte om jag borde söka för det men jag orkar inte bara, det är väl en spricka någonstans och det borde läka ut med tiden tror vi...
 
Fick lite tillsägningar från mannen igår att jag måste se till mig själv först innan jag bäddar min säng och innan jag tar in min disk efter mig. Det viktigaste är att du äter och att du borstar tänderna typ innan jag gör det andra. Jag vill gärna ta det andra före mig själv. Men jag orkar oftast inte bädda sängen ens varje dag fast jag vill. Inatt bäddade jag till innan jag la mig för natten, bättre sent än aldrig...
 
Får lite ont i det högra bröstet när jag mår sämre och har sovit extra dåligt eller nästan ingenting alls. Det är ett nytt symptom som dykt upp ovanpå de andra men jag blir varken orolig eller bryr mig längre. Ett till mer eller mindre när man aldrig mår bra. Det sliter på kroppen att aldrig kunna sova ordentligt. Jag har bara ytlig sömn och vaknar hela tiden just nu och inatt sov jag knappt något som sagt...
 
Jag vet inte hur länge jag ska orka ha det så här. Förstår inte varför det är så svårt att sova när min kropp skriker efter sömn... Jag kommer aldrig bli bättre om jag inte får sova.
 
Men nu mot toan och frukosten. Och ja jag äter frukost när jag vaknar vilken tid det än är och alltid retar det någon...
 
Nu kör jag måndag och hoppas på det bästa...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-25 13:15:16

❤️❤️❤️

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Sylvia

Publicerad 2017-09-25 14:10:22

Förstår att det är jobbigt när du inte får sova, inget fungerar ju då. Jag blev hjälpt av melatonin i kombination med Lergigan. Inte så kul med mediciner och inte alltid man tål dem. Förstår att du provat det mesta. Hoppas du får en ok måndag iaf. Kram

Svar: Ja det är ännu värre när jag har en ännu sämre sömnperiod. Jag har aldrig provat varken Lergigan eller Melatonin. Har provat annat, men försöker utan medicin då jag är extremt medicinkänslig och inget jag provat har hjälpt. Skulle vilja komma till en som verkligen kan sömnmediciner men de är ju inte bra att äta för länge ändå... Tack för ditt tips i alla fall! Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-09-25 14:24:35

❤️❤️❤️

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-25 18:12:49

Denna hemska sömn, el rättare sagt sömnbrist : ( Att det ska vara så knepigt. Läser ibland om de ME-sjuka som gör ngt som gör dem uttröttade/matta o sedan verkar de kunna sova resten av dagen, skulle så gärna vilja tillhöra den gruppen...
Det är tufft att få ytterl symptom el nya problem i kroppen som det du beskriver, man har inte ork att ta sig till läkare. Hoppas dina problem ska gå tillbaka av sig själva på lite sikt.
Håller tummarna för att din måndagsnatt ska bli lite bättre sömnmässigt också.
Många kramar fina MEdkämpe<333

Svar: Ja jag fattar inte det heller... Skulle med vilja tillhöra den där gruppen som sover för mycket... Liksom kan inte hjärnan bara ändra sig så det svänger åt det hållet istället? Nej det finns ingen ork att ta sig till doktorn samtidigt känns det också meningslöst, jag undviker det så länge jag kan. Många kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela