MEalltidvila.blogg.se

Knepigt...

Publicerad 2017-11-21 14:32:47 i Personligt,

Mannen har bokat en tid för den där intervjun nu. Om dagen passar vet jag ju aldrig och känner mig nu lite tveksam, orkar jag detta egentligen. Nej, egentligen inte, det kanske måste till mer än en träff också. Visserligen så vill jag ju men det får inte kosta för mycket. Jag vet inte hur länge jag ens orkar men jag kommer få betala för det, förmodligen med adrenalinpåslag och mer insomnia samt ökning av alla andra symptomer...
 
Min historia är heller inte lätt att berätta då den är så lång, jag vill liksom att allt ska bli rätt och bra också. Min hjärna är rätt glömsk men jag har ju mannen till stöd även om vissa saker är suddiga för honom också, han har ju inte varit med sedan 96 heller, det har varit så himla mycket liksom... 
 
Sedan vill jag inte heller vara med på bild, jag är ingen selfie människa. Vill absolut inte vara på en bild liggandes i soffan heller. Jag kan inte sminka över sjukdomen, orkar inte sminka mig heller för den delen och inte varit hos frissan på 2 1/2 år...
 
Därför lägger jag aldrig ut bilder på mig här, jag känner inte igen mig själv. Undviker speglar så mycket det bara går. Den där människan som tittar tillbaka det är inte jag...
 
Men jag vill ju berätta samtidigt som jag också är rädd för att göra det, ärligt talat är jag rädd för FK också...
 
Knepigt...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-11-21 21:40:47

Förstår din oro o att det känns knepigt med kommande intervjun.
Samtidigt så förstår jag att du vill berätta din viktiga historia o allt du gått igenom för att belysa ME o att så många både blir missförstådda o får vänta länge på diagnos vilket är oförsvarligt av svensk vård.
Kanske kan du få dela upp intervjun på flera el åtminstone 2 tillfällen om det blir för tufft för dig?
Kanske kan du också nu i förväg skriva upp lite enklare anteckn som stöd för minnet om hur o när din sjukdom o olika symptom började m m för att inte ta alltför mkt krafter vid intervjun?
Jag kommer hålla mina tummar såå hårt för att du ska klara intervjun o för att den inte ska medföra alltför mkt av ökade symptom. Viktigast är ju också att allt får ske på dina villkor o att din dagsform ska vara så ok som möjligt den dag som du ska intervjuas.
Många kramar fina vän <333

Svar: Tack för dina tips! Ska börja med anteckningar snart. Hon är förberedd på att det kan ta slut fort eller ställas in. Tack för dina tummar och ditt dagliga stöd också! Många kramar fina MEdkämpe <333
me alltid vila

Postat av: Malin

Publicerad 2017-11-21 23:19:39

Din historia är så viktig, förstår att du brinner för att berätta och belysa din och många andras situation. Var rädd om dig, ta det varligt och tänk på att du ska orka efteråt. Låt det inte kosta dig förmycket. Kram

Svar: Tack för ditt stöd också! Ska försöka att ta det i min takt och säga till om jag inte orkar mer. Kram <333
me alltid vila

Postat av: Annica

Publicerad 2017-11-23 20:10:36

Håller tummarna för dig att det går bra.

Svar: Tack det kan behövas <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela