MEalltidvila.blogg.se

Dåliga nyheter om Rituximab...

Publicerad 2017-11-22 08:32:54 i Personligt,

Vaknade upp kl 4 idag till mycket dåliga nyheter angående Rituximab studien som gjorts i Norge. Hoppet om botemedlet som nu är borta...
 
http://mariasmetode.no/2017/11/rituximabstudien-ikke-mulig-a-pavise-effekt/
 
http://forums.phoenixrising.me/index.php?threads%2Frituximab-phase-iii-negative-result.56244%2F
 
Vi får försöka ta nya tag med andra hopp tillsammans...
 
(Bild lånad från jag vet inte vart men internet)
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-11-22 10:23:22

Stort tack för att du delar med dig av infon om Rituximabstudien.
Väldigt, väldigt ledsamt att den inte gett det resultat alla hoppats på.😥
Jag hoppas ändå att den kan ge mer info (när hela resultatet släpps) om vilken grupp av ME-sjuka som den visat sig fungera på. Har hela tiden trott o förstått att man ska tillhöra en specifik undergrupp för att få resultat o är därför så förvånad över de som på egen hand åkt till privat klinik i Norge o utsatt sig för behandlingen...Har ju bara läst om de som fått effekt av behandlingen men hur har det gått för dem som inte fått resultat utan i stället biverkningar o försämring av behandlingarna, känner du el någon till det?
Vi får som du skriver fortsätta hoppas iaf.
Många kramar fina MEvän <333

Svar: Ja det är en stor besvikelse... Men hoppas det kan ha gett någonting på något sätt, vi får se framöver som du skriver. Det där med undergrupper är väldigt intressant och hoppas de kommer på mer angående det. Jag har inte heller förstått hur de vågat utsätta sig för behandlingen men vi är lite olika sjuka också och har olika kroppar. Jag känner inte till någon som fått biverkningar/försämringar men de finns säkerligen. Enbart 30% fick effekt är allt jag hört. Biverkningarna kunde ju vara väldigt svåra, jag skrev något om det för inte så länge sedan. Tror själv att jag var i riskzonen att inte kunna ta detta men hade ändå lite hopp om det. Vet att du också satt stort hopp till detta... Det måste komma något nytt! Många kramar fina du <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela