MEalltidvila.blogg.se

Gomorron är du riktigt vaken än...

Publicerad 2017-05-27 04:21:00 i Personligt,

En ny dag och nya möjligheter... En tår trillade ner för kinden. 
 
Nu har jag legat vaken i två timmar och ska upp och äta frukost straxt. Hoppas denna dagen blir lättare psykiskt.
 
Får försöka pigga upp mig i hjärnan med min GOMORRON låt. Gomorron är du riktigt vaken än... Jag har ofta musik i mitt huvud och denna dyker ofta upp speciellt på morgnarna vilket kan vara vilken tid som helst beroende på vart jag är i dygnsrytmen. Morgon för mig kan vara kl 16 eller kl 21 men just idag var det kl 02. 
 
Ett kul minne är att jag brukade sjunga den sången för mina killar när jag skulle väcka dem till skolan. Hm jag tror de hatar den sången än...
 
Jag är i alla fall glad över musiken i mitt huvud då jag inte orkar med att lyssna speciellt länge på riktig musik. Men ibland när jag är hyper i hjärnan så är det inte så kul och då är det typ hårdrock som jag varken kan eller gillar, men där jag kan någon liten slinga, fast jag inte ens gillar det. Märkligt va... Sen har jag ju "tinnitussen" med och den är mindre rolig, kanske är det därför som jag ofta har sånger i mitt huvud, för att försöka slippa höra den för mycket.
 
Igår vart Magnus Carlsson och uppträdde på torget där jag bor. Nostalgitripp de lux fick jag när jag såg ett klipp på facebook. Hade så gärna velat vara där med min bästa vän som förr i tiden. Det gjorde mig extra ledsen igår...
 
Men nya tag idag och Gomorron är du riktigt vaken än... 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-05-27 11:53:13

Gomorron/förmiddag, hoppas såå att din dag i dag ska bli bättre än i går. Menar då både mentalt o i kroppen. 🍀 Ja, det är lustigt hur vissa melodislingor fastnar i våra huvuden, förstår din sorg med att inte kunna komma ut o lyssna på artister o uppträdanden, vilken önskedröm. Har också alltid tyckt om musik men klarar det så dåligt numera vilket är en sorg. Kramar fina MEdkämpe 💕

Svar: Tack klarade mig från fler psykbryt igår och jag hoppas det inte kommer igen på länge. Det hjälper ju inte att tackla vardagen med denna sjuka kroppen... Igår när jag tittade ut i ett fönster så såg jag att vi har en syrenbuske som blommar så fint. Visste inte ens att vi hade en sån fin buske. Visst är det sorgligt med saknaden av musik, precis allt tas ifrån en. Att prata med människor, allt tar energi, alla ljud. Kramar tillbaka fina du <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela