MEalltidvila.blogg.se

Saknar dansen...

Publicerad 2017-03-20 15:41:21 i Personligt,

Vi har börjat titta på Let's Dance i år. Tyckte det var lite roliga månniskor som skulle vara med i år men sedan föll ju tyvärr Thorsten Flink bort innan det ens hann börja. Men vi tittar ändå, hittills i alla fall. Det är så dubbla känslor för mig för jag längtar så till dansen. Jag blir både glad och ledsen när jag tittar på programmet. Sen är det jobbigt med alla applåder och så, det dränerar med men har orkat titta än så länge och det går ju att alltid att spola. Men det är dubbla känslor att titta på programmet... 
 
Senast jag gick en buggkurs var 2009 och då var jag redan märkt av min sjukdom. Det var hela tiden tungt i benen och det blev aldrig bättre under tiden heller. En gång när jag var på extraträning så bjöd en gammal dansvän upp mig och han har dansat hela tiden sen jag/vi började dansa år 2001 eller nåt. Och han hade blivit så duktig och jag vet att han har tävlat en del med. Jag hängde verkligen inte med honom som jag gjorde förr när vi var mer på samma våglängd men jag vet också att jag blivit mycket sämre, cementklumpar till ben liksom... 
 
Nu orkar jag ju inte stå på benen överhuvudtaget speciellt länge och då står jag bara upp. De blir skakiga och jag orkar bara inte stå upp ens. Det är en kraftanstränging för mig och det skrämmer mig. 
 
Men mitt huvud vill fortfarande dansa...
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-03-20 18:09:37

Kram 💖

Svar: Kram <3
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-03-21 18:32:32

Jag har inte kunnat se de två avsnitt av årets säsong. Applåder, musik och blixtrande lampor går inte alls längre. Älskar dans och har själv dansat många år när jag var yngre. Blir en plågsam längtan inombords att dansa när man ser andra fara fram över dansgolvet. Men vem vet, en dag kanske vi kan dansa igen? <3 kram <3

Svar: Det får vi verkligen hoppas att vi ska kunna göra en dag igen! Kramar <33
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela