MEalltidvila.blogg.se

Längtar till måndagar...

Publicerad 2017-03-19 14:37:09 i Personligt,

Ibland så känner jag att det hade varit bättre ifall jag alltid varit så här sjuk så jag liksom inte visste något annat. Hur dumt låter inte det, jag vet det men jag har så oerhört svårt att finna mig så här fast. All min frihet är totalt borta, gone away. Jag tror ingen fattar det om du inte har upplevt det själv och då menar jag inte en tvåveckors sjukdom du varit liggande i. Så ingen kan döma mig om du inte har varit i typ samma sits...
 
Jag tycker fortfarande att helgerna är de jobbigaste dagarna i veckorna. Det är för att då blir jag mer påmind om livet... Jag längtar alltid till måndag. Då kan jag liksom låtsas att mitt liv är någorlunda normalt på ett annat sätt.
 
Idag så sa jag till mannen; undrar vad vi hade gjort idag om jag hade varit frisk? Jag låg och tänkte på det innan jag steg upp och såg att solen lyste in lite genom mina mörkläggningsgardiner. Vi kunde ha tagit en lång promenad, det hade varit skönt och sedan donat lite i trädgården. Jag fick aldrig något svar från honom tror jag, det är ju meningslöst att diskutera och sårar bara. 
 
Jag känner mig bara så bortkopplad från livet... Vilket är den bittra sanningen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2017-03-19 15:09:08


Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Mannen

Publicerad 2017-03-19 15:09:09


Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-03-19 16:32:39

Känner som vanligt igen mig i det du beskriver. Livet med sjukdom är svårt på många sätt. Som frisk såg man fram emot helger, högtider o semestrar men som sjuk blir det en klump i magen i stället. Kram💗

Svar: Ja så är det, en stor klump i magen istället... Kram <3
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-03-20 10:31:43

Jag skrev ett liknande inlägg igår! Tycker oxå helgerna är jobbigast. Alla är hemma och låter MASSVIS vilket tar död på min stackars överkänsliga hjärnan helt. Och alla är ute och grejar och LEVER medan jag ligger och möglar bort i sängen. Helgerna var det jag såg fram emot förr. Så är det inte längre. :( kramar <33

Svar: Förstår dig helt men nu är det äntligen måndag igen :-) kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela