MEalltidvila.blogg.se

Allt eller inget...

Publicerad 2017-06-27 13:55:00 i Personligt,

jag har alltid varit en allt eller inget person och det har både sina för och nackdelar... Det har varit och är bitvis väldigt jobbigt men man är ju som man är. Ibland undrar jag om jag blir straffad med just denna sjukdomen ME för att jag just är en sådan människa och att jag måste lära mig göra annorlunda, att jag inte kan göra allt jag vill på långa vägar, att jag blir straffad nu...
 
 På insidan vill jag bara springa iväg som jag brukar skriva men min kropp orkar ju verkligen inte det...
 
Denna sjukdomen känns som ett straff faktiskt, på många sätt. De andra kroniska sjukdomarna jag har är ju hanterbar men inte ME:n. Jag har aldrig suttit i fängelse så jag kan inte veta hur det är men jag hade hellre suttit i fängelse och varit ME fri än som jag har det nu. Inte för att jag vill vara kriminell men för något väldigt snällt brott i så fall om det finns några sådana för jag måste kunna se mig själv i spegeln helst... Inte för att jag brukar titta mig i spegeln för det är något jag undviker idag, men du fattar vad jag menar...
 
Får många knäppa tankar, har för mycket tid att tänka... Har gått igenom allt dumt jag gjort under livet, det är lättare att slå ner på sig själv än tvärtom, i alla fall är det så för mig. Undrar om jag kommer klara mig utan att flippa ut helt om jag ska leva så här resten av livet...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-06-27 14:22:35

Jag tror inte du blir straffad för något, du har haft en jäkla otur när det gäller sjukdomar helt enkelt. Sedan tvingas vi ju att lära oss saker om oss själva när det enda vi klarar är att slåss med våra egna demoner. Stor kram

Svar: Det har du rätt i... Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2017-06-27 14:25:34

Tror inte det är ett straff. Inte lustigt att ME:n blommat ut om du eg skulle haft den diagnosen redan när lillen föddes. Som du sen har kämpat, fast kroppen eg inte har orkat i alla år. Tror snarare det beror på det. <3

Svar: Ja så är det... Om jag bara fått rätt diagnos i tid eller om jag tagit min kropp på allvar och lyssnat på den och inte bara kört på och pressat mig själv för alla andras skull... Det är många om... Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-06-27 14:47:35

Jag har tänkt precis som du ang jämförelsen med att hellre sitta i fängelse o vara frisk än att leva med en sjuk ME-kropp o liksom ändå leva i sitt eget fängelse. Tror inte att du blivit straffad genom att få ME men jag tror däremot att de flesta som får ME tidigare varit väldigt ambitiösa människor o att många av oss "bitit ihop" när vi haft sjukdomar o annat som sänkt oss. Med facit i hand så skulle jag själv önska nu i efterhand att jag kanske skulle tänkt lite mer på mig själv... Tror ju också att många av oss haft fler o svårare infektioner än andra o till slut säger kropparna ifrån. Skulle liksom dig bara önska att inte ha drabbats av just ME, djävulens sjukdom som jag brukar kalla den. (Menar ju inte att förringa andra sjukdomar, det finns ju ett flertal grymma o djävulska sjukdomar). Ta hand om dig fina MEdkämpe 💜Kram

Svar: Håller med dig i allt du skriver... Det finns många djävulska sjukdomar och ME är en av dem... Ta hand om dig du med fina du <333
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-06-27 18:55:04

Känner igen allt du skriver, så länge man har kämpat och bara blivit sämre. Jag har oxå andra kroniska sjukdomar, som gjort det ännu svårare att bli trodd av läkare och FK. Me är verkligen vidrig, inte konstigt om vi skulle flippa ur💗💗💗

Svar: Det är lika illa att inte bli trodd som att kämpa med sjukdomarna. ME är när den är som värst en fruktansvärd levande död sjukdom och att behöva möta misstro då finns det inga ord för. Inte konstigt om vi skulle bli knäppa av detta nej... Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-06-27 23:59:09

Tror inte alls du blivit straffad utan istället haft otur!
Styrkekramar 💙

Svar: Ja det känns som att otur är mitt mellannamn... Kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela