MEalltidvila.blogg.se

Trött på mardrömmar...

Publicerad 2017-07-11 10:38:32 i Personligt,

Jag har inte så mycket att säga. Kämpar extra med sömnen fortfarande, får alltid kämpa och vet aldrig när jag kommer somna men nu är den extra bråkig. Känner mig extra ledsen också över att jag är så här sjuk och inget kan göra. Inte så jag gråter men det finns där inne och jag försöker slå bort de tankarna när de kommer.
 
Det är så mycket jag vill göra men eftersom jag inget kan göra så känns ju allt meningslöst...
 
Om jag hade kunnat välja på att ha det så här resten av livet eller få ett år som frisk och sedan dö knall fall så hade jag valt det sista. Tänk att få ett år som frisk och allt var möjligt... Att ha det så här som jag har det nu resten av livet och det kanske blir värre... Nej det går inte att ens tänka på.
 
Hade en mardröm igår innan jag vaknade upp för sista gången. Har tyvärr oftast mardrömmar eller problem i drömmarna, ingenting är bra någonstans... Drömde att en man höll ner mig under vattnet och försökte dränka mig... Vaknade av att jag var andfådd och hade nog hållt andan i drömmen. Gjorde lite sökningar på vad det kan betyda att man drömmer om att man drunknar.
 
"Den som drömmer att han själv eller någon annan drunknar kommer att få tur med det mesta och klara sig helskinnad genom många problem. Har du en hjärtevän betyder drömmen att denna har ett jämnt humör och gärna vill bli gift med dig. För en sjöman förebådar drömmen en lång och mycket givande resa".
 
Och från en annan sida hittade jag detta;
 
"Detta visar att du är mycket orolig för något. Den länkar vanligtsvis med starka och svåra känslor, som du känner att du inte vet hur man hittar en väg igenom".
 
Tror inte på sånt här egentligen, att det betyder något speciellt. Men det är jobbigt med alla mardrömmar och problemdrömmar. Varför kan jag inte bara få ligga på stranden typ och bada utan att någon ska mörda mig. När jag inte kan få göra det i verkligheten så borde jag få göra det i mina drömmar åtminstone...
 
Jag är trött på mina mardrömmar men visst bara jag får sova så blir jag glad...
 
 
 
 

 

 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-07-11 10:54:39

Jag tror att du undermedvetet bearbetar dina känslor i dina drömmar och då kanske det inte är så konstigt att det blir oroliga drömmar. Du har ju trots allt en väldigt tuff situation med din sjukdomsbild. Kram 💖

Svar: Det har du nog rätt i. Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-07-11 14:56:57

Du bearbetar allt jobbigt och dina känslor i sömnen...
självklart är det hemskt jobbigt att inte få sova utan mardrömmar men jag tror trots allt att det tack vare dem som du ändå orkar med livet med denna helvetessjukdom och naturligtvis också med stödet o hjälpen från din underbara man!
Styrkekramar till er båda 🤗💙

Svar: Tack ja det väl så. Kramar tillbaka <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-11 20:03:22

Väldigt obehagligt med så otäcka mardrömmar.
Önskar verkligen att du skulle kunna få ligga på den där stranden och bara ha det skönt o njuta, hoppas den dagen kommer o det snart!
Många kramar 💕

Svar: Ja det är både obehagligt och slitsamt på sitt sätt. Hoppas med den dagen kommer snart. Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-11 20:49:02

Lika stor igenkänning som alltid <3
Nu har jag faktiskt sovit lite bättre de senaste nätterna tack vare ny omgång med plåstren. Sover säkert 5-6 timmar om natten nu istället för 0-2 så det är ju stor skillnad ändå!
Men vilka mardrömmar jag har haft nu varje natt sedan jag började sova lite mer. Fruktansvärda drömmar. Familjen blir mördade framför mig, jag tvingas skjuta folk, vi blir jagade av mördare. Mycket död alltså. Inte så konstigt med tanke på min situation, men desto jobbigare.
Kramar <333

Svar: Skönt för dig att du sover mer nu. 0-2 timmar håller inte långt och det har du ju blivit varse. Dessa sömnproblem är så hemska och det drar ner en ännu mer... Det är rätt mycket död i mina drömmar med och alla möjliga konstigheter och problem. Är väl inte konstigt att vi drömmer så mycket hemskt egentligen men jobbigt är det. Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Spirea

Publicerad 2017-07-11 22:37:02

Usch då. Fast inte konstigt att du får mardrömmar. Det får jag också emellanåt. Livet med ME är inte lätt.

Nu har jag mailat dig på din nya emailadress. :)

Svar: Nej det är inte lätt att ha ME och svårare ju sämre ME en har. Önskar många gånger att jag hade den sorten där man sover för mycket istället för jag tror ändå det är bättre än den konstanta sömnbristen. Jag har fått ditt mail så du vet att det kommit fram, svar kommer. Kram <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-07-12 10:17:35

Ja, det här med sömnen...

Tänk om vi åtminstone kunde få vila på nätterna...jag drömmer och drömmer jag också. Ibland mardrömmar, men tycker att även de vanliga drömmarna är stressade liksom.

Slumrar, drömmer, vaknar, ligger vaken. Repeat.

Kram 😴😴😴

Svar: Ja tänk om vi hade fått göra det... Att få en god natts sömn och känna sig utsövd utan stressande drömmar... Not gonna happen... Kram <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela