MEalltidvila.blogg.se

Stillasittandes...

Publicerad 2017-07-13 10:32:18 i Personligt,

Hur kul det är att höra av misstag på svt om hur skadligt det är att vara stillasittande, att en måste gå minst 10 000 steg per dag annars förkortas livet väldigt mycket. De till och med jämförde stillasittande med att vara rökare då det förkortas lika mycket... 
 
Skitkul det gjorde denna dagen... Tack för den... 
 
Precis som att en inte är orolig ändå. Jag vet redan att jag förmodligen inte kommer bli gammal...
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-13 11:00:24

Det sista man behöver höra, kan ju ändå inte motionera. Jag är 45 år röker och dricker inte, men fått höga kolesterol värden av vara stillasittande sista åren.Skapar ångest men vi kan ju tyvärr inte förändra vår situation💗💗💗

Svar: Precis, det skapar bara ångest. Samma här, varken röker (aldrig gjort) eller dricker. Hade också förhöjt kolesterol enligt senaste provet. Ångest ångest ångest moment 22... <333
me alltid vila

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-13 11:01:56

Blev anonym, skickat av Johanna.

Svar: Ok <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-13 11:49:14

Jaa, precis som om det inte räcker med allt elände med denna sjukdom : (
På senaste tiden har SVT fullständigt "matat" oss med hur farligt det är med stillasittande. Det verkar som om de helt enkelt tar för givet att det för dem som inte springer på gym el tar långpromenader är självvalt o beror på lathet, är sååå extremt trött på detta!
Kramar <333

Svar: Ja blev bara så ledsen att det är lika farligt som att röka, vill inte veta det. Jäkla SVT då och all denna hälsostressångest på tv, stänger alltid av när det är någon PT igång och ska visa övningar. Inte nog med att de flesta tidningar alltid handlar om vikt, träning osv också. Jag brukar aldrig köpa tidningar men bad mannen om en Tara och han läste på utsidan och sa när han gav mig den att jag hade inte tänkt köpa den först men så stod det något om att träna hjärnan och då köpte jag den. Har inte tittat i den än... Har massa andra tidningar som inte handlar om vikt, träning sedan år tillbaka som jag inte orkat titta i så förstår inte varför jag bad om en Tara med tränings- och vikthets osv... Är med extremt trött på detta! Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Pia

Publicerad 2017-07-13 11:50:11

Försök bara titta på sådant som gör dig glad om du kan ❤ fotoalbum från när barnen var små 😘 tänker på dig

Svar: Ja ska göra det. De där fotoalbumen är bara i högar sedan 98 och framåt, ett stort dåligt samvete för mig, har aldrig orkat fixa album men mannen lovade mig igår att han ska hjälpa mig med det till vintern. Tack för att du alltid stöttar mig, det betyder mycket <3
me alltid vila

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-13 14:17:12

Tycker inte man ska läsa/titta på sånt man far illa av. Själv har jag tex bara positiva sidor på fb o kollar nästan aldrig på tv. Så försök att inte ta åt dej, du gör ju ditt bästa jämt. ❤️

Svar: Nu råkade jag bara ha på morgonprogrammet av en slump, blev nyfiken vad de sa även om jag redan visste om det men inte att de jämförde det med rökning. Stängde sedan av tv:n. Du har rätt i det där med positiva saker, det gör nog stor skillnad faktiskt. Tack för din kommentar och speciellt de sista orden <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela