MEalltidvila.blogg.se

Nowhere to run nowhere to hide...

Publicerad 2017-07-24 22:36:00 i Personligt,

 
När jag vaknade idag så hade jag denna låten i huvudet och den har förföljt mig nästan hela dagen. Jag kan varken springa ifrån eller gömma mig från sjukdomen ME...
 
https://www.youtube.com/watch?v=K_nLauJoAtg
 
Sonen är inte helt ok än men lite på bättringsvägen hoppas vi. Jag har också fått magbesvär men det är nog IBS:en som kom igång. Min mage kollapsar ibland och varför vet jag inte. Kan bero på stressen och ångesten jag haft över sonen nu, jag klarar ingen stress och har fortfarande svårt att sova, mer än vanligt...
 
Idag så duschade jag och halkade av duschpallen och slog mig lite när jag skulle sätta mig ner... Har bara väntat på detta då jag är så klumpig. Slog mig på ryggen och ena armen från duschpallen, blev sittandes en stund, det gjorde ont och så blev jag rädd, fick nästan panik och det kändes som att jag inte skulle komma upp på benen. Som tur var så var mannen hemma och kom in på några sekunder när han hörde, tror jag skrämde upp han rejält...
 
Jag har en enkel 99 kronors pall från Ikea men nu ikväll så har mannen beställt en riktig duschpall med stadiga ben och "fötter". 
 
I förra huset hade vi badkar och det var skönt att bada när jag var typ iskall vilket jag ofta är. Minns många gånger när jag badat att jag fick ta sats och ta i av alla mina krafter för att resa mig upp. Det är så obehagligt att känna sig så svag... 
 
Jag hatar att känna mig svag... Jag vill inte vara det... Det är inte jag... Jag vill bli frisk någon jäkla gång...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-07-24 23:35:36

Oj, vilken tur det inte gick ännu värre 💖 Kan nog vara bra med en riktig duschpall. Kram

Svar: Precis, bara lite slagen och inget brutet som tur var... Blir nog bra med en riktig duschpall som sagt. Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-25 09:34:32

Skönt att din son är på bättringsvägen. Obehagligt med detta i duschen, våra kroppar är inte samarbetsvilliga alls ihop med svaghet, det är tufft. Tur att du inte gjorde dig alltför illa trots allt. Hoppas din mage blir bättre o att du får återhämtning.
Kram 💗

Svar: Ja det är skönt han blir bättre även om det går sakta. Det var obehagligt, är glad att jag inte slog mig mera i alla fall. Tack magen mår bättre idag faktiskt och det är skönt. Hoppas du mår så bra du kan, kramar <333
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-07-25 19:11:50

Skönt att det gick bra, men otäckt. Jag har varit nära många gånger, så nu duchar jag bara när någon är hemma. Hoppas sonen är bättre och du får lite återhämtning. Kram💗

Svar: Ja otäckt, har aldrig ramlat i duschen innan och hoppas det var första och sista gången... Mannen sa att jag inte får duscha själv längre och det är väl något att tänka på. Bäst vi är försiktiga! Men när olyckan är framme så går det fort... Usch är fortfarande öm och har blåmärken... Sonen mår ännu lite bättre idag och det är på tiden. Jag får försöka vila ut mer nu, Tack för omtanken! Hoppas du mår så bra du kan! Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-07-26 12:50:44

Men oj och usch!
Skönt att höra du inte slog dig ordentligt, men otäckt såna där fall.
Härligt att sonen är på bättringsvägen, inte bra att du går och oroar dig för honom också när du själv mår så dåligt. Hoppas nu att det fortsätter så och att du får chans till återhämtning så gott det nu går...
Du vet att jag önskar av hela mitt hjärta att du ska få bli frisk
Kram ❤️

Svar: Ja det var otäckt, tur jag klarade mig med bara blåmärken. Nej det är ju inte bra att oroa sig men vad ska man göra, vi har försökt lösa det så bra vi kunde med mess osv men jag är som jag är med min oro. Blir rädd med om de läser här och istället inte kommer berätta för mig om det händer något, vill att de berättar. Tror och hoppas inte de läser min blogg.
Tack jag vet... OM det ändå hade kunnat bota mig hade jag varit om inte frisk så bättre nu... Många kramar fina vän <3
me alltid vila

Postat av: Annica

Publicerad 2017-07-30 19:11:17

Ush då det var inte kul.
Jag har fått en duschpall av min arbetsterapeut.
Det birde väl du oxå kunna få.
Ha det så bra 😍

Svar: Nej det var otäckt och innan man vet hur det gått för man känner bara smärta typ överallt. Duschstol är inget man får i min kommun tyvärr men tack för din omtanke. Ha det så bra själv <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela