MEalltidvila.blogg.se

Vad som helst...

Publicerad 2017-12-26 18:02:01 i Personligt,

Min man säger ofta att han skulle kunna göra vad som helst för att jag ska bli bättre eller helst frisk då men bara att bli lite bättre vore så mycket värt. Att orka vara med och umgås ibland som nu på julen till exempel eller att orka göra någonting utan att bli sämre direkt...
 
Häromkvällen sa han att han gärna hade blivit av med ena benet bara för att jag ska bli bättre...
 
Tyvärr så går det inte men både han och jag tänker ibland i de banorna. Jag själv skulle göra vad som helst och till och med sälja min själ till satan om det nu hade gått eller precis vad som helst...
 
Det är ingen mer än min man som vet hur jag verkligen mår på riktigt. Han vet hur jag har kämpat för att bli bättre men det har bara blivit sämre. Han säger ofta att han lider av att se mig må så dåligt och jag ser det på honom. Jag önskar att han hade en frisk fru och jag tycker synd om honom i hemlighet för vi har inget helt liv. Jag känner mig som en bromskloss på grund av sjukdomen fast han säger att jag inte är det...
 
I smyg kan vi skratta åt andra som klagar över oväsentligt löjliga saker. Vi vet vad som är viktigt och gnäller inte över skitsaker... 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2017-12-27 08:55:22

Hej❤
Har läst din blogg under en längre tid men aldrig kommenterat.
Vill bara att du ska veta att du är fantastisk som orkar dela med dig av din vardag och din livssituation med en svår sjukdom som ME.
Jag är sjuk i utmattningssyndrom och mina värsta dagar med krascher kan jag lite förstå hur ni med ME har det mest hela tiden.Symtombilden är ju delvis lika även om vi med utmattning har blivit sjuka av stress.Kan känna igen din förtvivlan med en återhämtning som inte fungerar för kroppen och hur svårt det är att vara i en situation som man inte kan lämna hur gärna man än önskar det.
ME uppmärksammas mycket just nu i bl.a.SvD.Jag hoppas innerligt för din och alla andras skull som lever med denna sjukdom att forskningen går framåt.Att det så småningom kanske finns bot att få på riktigt och inte bara symtomlindrande behandling.Att kunskapen ökar så att läkare och FK bemöter på ett bra sätt med kunskap och inte misstroende och indragen sjukpenning.
Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig och beundrar ditt mod och den styrka du besitter trots din svåra situation.
Styrkekramar från
Annica
❤❤❤

Svar: Hej, vad kul att du skrev en kommentar och med så snälla stöttande ord också, det värmer! Tråkigt att du också är sjuk och ja UMS är likt ME så förstår att du kan känna igen dig. Förmodar att du själv inte känner igen dig i ME utan verkligen har UMS annars brukar många få den diagnosen först, jag är en av dem... Har sett att SvD har delat mycket under december månad och det är stort, äntligen liksom, kanske kan vi får mer acceptans och hjälp snart. Det är tungt att vänta på ett botemedel och det känns så långt borta och riktigt hopplöst ofta... Tack för att du läser! Många styrkekramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Malin

Publicerad 2017-12-28 10:44:14

Mina tankar har många gånger vandrat till dig/er under julhelgen och undrat hur det är. ❤️ Är så glad för att ni har varandra ❤️ Kram

Svar: Du har ett stort hjärta Malin <3 Tycker det är skönt att det är över nu faktiskt men det har varit en tuff jul... Jag är glad att jag har honom för utan han har jag ingen förutom mina barn då. Hoppas du haft en mysig jul! Kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela