MEalltidvila.blogg.se

Hej i natten...

Publicerad 2017-12-19 03:00:00 i Personligt,

Ser att ni tittar in fast jag inte skriver, är tacksam för allt stöd jag får. Mannen har delat mycket på sin fb på sista tiden så hans vänner där lär väl snart tröttna på honom. En del av dem gillar och har även röstat på Bilias röstning nu inför jul, Bilias Julgåva 2017 där man kan rösta på RME, (Riksföreningen för ME). Så himla snällt gjort tycker jag! Jag räknade ut att jag har ungefär 350 till 400 som besöker min blogg på en vecka men en del tittar ju in typ varje dag så det är inte så många besök av nya läsare men är tacksam för de som läser då jag har mest deppiga inlägg...
 
I dagsläget så är det ingen förändring utan jag försöker bara hantera mina symptomer som alltid. Får ont i halsen och lymfkörtlarna rätt fort bara jag stiger upp och gör mig i ordning, när jag stått på benen en kort stund så kommer pulsökningarna och svettningarna och de kommer dygnet runt fast jag vilar. Försöker att inte pusha och krascha men det är svårt när jag klarar så lite...
 
Efter det är det soffan som gäller, med eller utan tv beroende på hur jag orkar. Haft mycket ont i huvudet sista tiden och märkt av att det är jobbigt att vara på datorn och se på tv så har fått bättra mig på att ta bort detta mera. Kan ju inte hålla på att anstränga mig mentalt heller, känns som att hjärnan vill koka över ibland, som att det svullnar och trycker och det är inget bra. Har en del syndimma också. Min hjärna går ju på högvarv nästan jämt men speciellt när jag ska sova men försöker lugna mig med meditationen som jag lyssnar på. Känner mig väldigt spänd i hela kroppen och jobbar på att slappna av...
 
Försöker blocka mina negativa tankar om julen och att jag är sjuk. Det går lite upp och ner som vanligt. Svårt eller rättare sagt omöjligt att blocka ME som påminner mig om det hela tiden dock...
 
Mannen jobbar på att göra det mysigt för oss här hemma och har pyntat så fint. Ska ordna med kort någon gång framöver. Snö har vi också ännu och det ger ju en speciell julkänsla...
 
Många varma kramar till dig som läser <3 
 
(Bild från facebook)
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-12-19 09:43:55

Önskar så att jag kunde dela med mig av min förbättring ❤ kram

Svar: Tänk om det hade kunnat gå att göra ändå... Är så glad för din skull och hoppas det kommer bli bättre en dag för mig med. Många kramar fina du <333
me alltid vila

Postat av: Pia

Publicerad 2017-12-19 15:09:19

Kramar till er ❤

Svar: Kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-19 18:35:41

💗💗💗

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Malin

Publicerad 2017-12-19 22:15:32

❤️⭐️

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela