MEalltidvila.blogg.se

Stå på dig...

Publicerad 2017-04-12 12:32:00 i Personligt,

Du har väl hört det att du ska stå på dig annars gör någon annan det! Det är sant, i alla fall så mycket vet jag...
 
Jag har alltid haft väldigt svårt för att stå upp för mig själv och att bestämma. Och det kan handla om vad som helst. Jag ger mig lätt och det har varit enkelt att manipulera mig om man har velat göra det och det har hänt många gånger under mitt liv. Jag har även lagt mig platt för jag inte orkat strida för mig och det rätta. Jag stod inte ens upp för mig själv när jag vart mobbad på jobbet. Tyvärr och det är något jag ångrar nu, att de kom undan med sin mobbning. Jag har låtit människor göra mig illa.
 
Många gånger får min man till och med hjälpa mig att svara på sms eller messenger. Jag är liksom rädd för att jag låter för kort så jag uppfattas som snorkig samt även formuleringar osv. Så är det i alla fall...
 
Det beror på min sjukdom vet jag nu men inte ens det kan eller orkar jag förklara. Denna bilden förklarar lite, tyvärr är den på engelska. Men det står bland annat att jag har svårt att ta beslut och det ingår i sjukdomen ME.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-04-12 12:46:44

Kram 💖

Svar: Kram <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela