MEalltidvila.blogg.se

Rädd...

Publicerad 2017-04-17 02:07:58 i Personligt,

Jag är rädd för att aldrig bli bättre, det är så slitsamt att vara sjuk hela tiden. Jag är livrädd att jag ska få någon mer sjukdom för jag vet inte om min kropp klarar det. 
 
Det enda jag önskar är att bli frisk eller i alla fall bättre så jag kan få njuta av livet lite. Jag bara existerar, står ut med mina symptomer, sitter av tiden och kämpar för att sova.
 
Dåligt samvete över så mycket, skulle jag lista ner det så hade den blivit lång, men det är ju för deprimerande att göra. Jag vet att jag inte kan hjälpa att jag blivit drabbad av en svår sjukdom men det är inte lätt att hantera eller acceptera. Detta har inte bara drabbat mig, utan min närmsta familj med, mina barn och min man, det är och har inte varit lätt för dem heller. 
 
Om jag ändå bara kunde hämta kraft ifrån något som jag kunde leva lite på... Allt är borta, verkligen allt.
 
Det känns som att jag är på väg mot graven. Kan inte detta helvete ta slut snart, bli bättre eller dö, så detta snart är över... Jag vill bara ha ett slut på detta meningslösa livet om jag inte blir bättre.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2017-04-17 06:13:39

Vi ska hitta nåt som gör dig bättre. Vi får fortsätta kämpa tills dess! Nån därute har din lösning. ❤️

Svar: <3 Kram hjärtat <3
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-04-17 07:21:02

Som vanligt kan jag skriva under på varje ord du skriver. Känner precis likadant. Jag är oxå rädd och jag vill inte heller ha detta meningslösa liv. Kan jag inte bara få dö?! Känns ju som att jag ska dö väldigt snart ändå så släpp mig fri...
kramar <3

Svar: Blir väldigt ledsen när jag läser dina starka ord även om mina ord med är starka och säkert jobbiga att läsa för vissa. Du mår ju sämre än mig och är så ung... Vi förstår varandra på ett sätt som de som aldrig upplevt detta inte gör. Vi måste bara fortsätta att kämpa hur tröttsamt det än är tills det inte går längre... Många många kramar fina Hanna <3
me alltid vila

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-04-17 08:36:10

Jag förstår din sorg och frustration. Önskar att jag kunde dela med mig av någon mirakelkur. Kram

Svar: Ja om det ändå fanns någon... Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2017-04-17 08:57:58

:-( <3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-04-17 10:46:02

Förstår din rädsla, är också livrädd för att få ngn ytterligare sjukdom ovanpå ME:n. Det är ju också som du beskriver att skillnaden mellan liv o död inte känns så stor när man är i de djupaste dalarna i sitt mående... Jag försöker att tänka som din man att det måste bara finnas ngn lösning där ute. Det är ju inte lätt då forskningen går i slowmotion. Trots allt verkar det ju hända mycket jmf med tidigare så hänger upp mitt lilla hopp på det för att orka. Hoppas på ngt genombrott snart! Önskar dig en så bra dag som möjligt. Kramar💖

Svar: Du är så positiv i ditt tänkande, precis som min man. Jag är mer negativ tyvärr. Men tack för att du försöker peppa mig, det lindrar lite trots allt. Kramar tillbaka <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-04-18 11:58:15

Jag läser. Jag gråter. Jag känner igen mig.

Men jag MÅSTE tro som din man. "Någon därute har lösningen." 🙏🙏🙏

Kram. 💕

Svar: Ledsen att du också känner igen dig. Vi får hoppas på att någon forskare snart kommer på något och att Rituximab studien blir positiv i oktober. Många kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela