MEalltidvila.blogg.se

Godmorgon fredag...

Publicerad 2016-10-28 06:29:00 i Personligt,

Det är ju upp och nervända dygnet för mig och även om jag sover dåligt och få timmar så inte kan jag somna tidigare för det. Nu känns det som att jag går på adrenalin med och det gör ju inte saken bättre precis... 
 
Här har det regnat en del inatt och det gör det fortfarande. Jag gillar när regnet smattrar på rutorna... Mysigt och inte behöver jag gå ut heller så då är det lätt att säga! 
 
Har kollat på Game of Thrones ett tag nu och är redan på säsong 5, tycker den är jättebra. Så skönt när man hittar något man tycker om att titta på...
 
Kollar gärna på Akuten, dokumentärserien från King's College Hospital i London också, det är lite märkligt att jag gillar det samtidigt som jag kan rysa och blunda lite när det är lite väl obehagligt, men jag gillar när det är verklighet och de som är drabbade får prata och berätta om det de varit med om. En gång vart det med en kvinna som hade ME/CFS fast de tog upp det rätt enkelt för att uttrycka det snällt, men hon hade blivit bättre i alla fall och det är positivt. 
 
 
Det är jobbigt att ha denna adrenalinkänslan. Pulsen slår och hjärnan arbetar men kroppen bara vilar, eller... Och nu blev min syn konstig så bye bye... Hoppas du får en bra fredag och helg! Kramar <3 
 
 
Kommentarer (2)

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2016-10-28 19:43:27

Knepigt detta med sömnen, fast man mår så dåligt o kroppen o hjärnan skriker efter sömn så funkar det inte. Jag skulle ge vad som helst för att få tillbaka en normal sömn igen, drömmer verkligen om det! (Dagdrömmer får jag väl säga då jag inte längre har så mkt drömmar under den dåliga nattsömnen😉). Kul att du hittat tv-serier som du gillar, även jag tycker Akuten är bra o intressant. De dagar jag är riktigt vissen har jag lite svårt för mycket tv o försöker i stället lyssna på ljudböcker så jag kan blunda samtidigt o stänga av intrycken just för ögonen. Hoppas du haft en ok fortsättning på din fredag o att du får en bra helg med så bra mående som möjligt. Kramar💜

Svar: Ja det måste vara något som fattas eller är fel i hjärnan när man inte kan sova hur trött man än är. Jag skulle med ge vad som helst för att få en normal sömn och hoppas LDN kan hjälpa med det. Man får hitta och prova vad man kan, har provat ljudböcker men jag orkar inte hänga med och till slut är det bara en röst som pratar utan innehåll. För mig funkar inte tv eller ljud alls när jag är som sämst då måste det vara tyst. Vissa program kan jag inte se på när det är mycket ljus och snabba scener. Men jag är glad över att jag klarar tv någorlunda utan den och datorn hade jag nog blivit galen för länge sen... Många kramar och hoppas du sover gott nu när jag svarar mitt i natten ;) kram <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2016-10-30 09:27:57

Tack för att du orkade svara mitt i natten😊Förstår vad du menar med att ljudböcker inte funkar för alla o att detta med för mkt ljus o snabba scener absolut inte klaras av våra ME-hjärnor. Min sömn i natt varade till kl 03.30 o sedan var det kört, så hopplöst. Nu håller jag mina tummar för detta med LDN för dig o att du ska få lite hjälp av den✊✊🍀Ta hand om dig o kram💜

Svar: Tack och var rädd om dig med! Många kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela