MEalltidvila.blogg.se

Andra besöket på TMU...

Publicerad 2015-10-22 19:51:26 i Personligt,

 Var iväg idag på andra besöket och det var hos en läkare. Dagen började inte så bra för jag har sovit väldigt dåligt inatt så det var ingen bra början. Upp vid halv elva och fick frukosten serverad, gjorde mig i ordning sen åkte vi. Hörlurar och glasögon på sedan vilade jag så gott det gick i bilen med stängda ögon.
 
Väl framme så kom läkaren ut nästan direkt och presenterade sig. Han ville nog inte att mannen skulle vara med men jag sa att han har varit med mig på varenda läkarbesök så jag ville ha med han på detta med. Det fick han men men. Sedan fick jag börja svara på frågor. Det är inte lätt att förklara när man har så lång sjukhistorik men jag försökte så gott jag kunde. Han undersökte sedan lite med kroppen, kollade reflexer, blodtryck och puls. Blodtrycket var lite högre och så hade jag lite hög puls med. Sedan vart det mer frågor men allt som allt så gick besöket på 40 minuter. Lite snabbt men han var nöjd. Jag sa inget men kände att jag kanske inte har fått med hur allt verkligen är. Fick t ex inte med hur ofta jag har hjärndimman. Jag tycker jag har så svårt för att förklara och få med allt då det är så komplicerat. Jag är liksom inte bara trött för det är verkligen FEL ord!
 
Denna läkare överraskade mig för han visste att det var en konferens i veckan om ME/CFS så det var ju ett Halleluja moment... Han visste med vem Gottfries är som driver Gottfriesmottagningen för oss som är ME sjuka och även för dem som har fibromyalgi. Han kände även till Gotahälsan. Han hade även läst det materialet jag lämnat som RME gjort till läkare och så hade han själv printat ut information om ME. Jag blev rätt imponerad och mållös av förvåning. Han verkade påläst och han förstod att sjukdomen är fysisk och sitter i immunförsvaret, att det inte fungerar som det ska. 
 
Jag önskar så att få en läkare som vet vad ME är, där man slipper förklara eller få någon som ignorerar en att det skulle vara psykiskt. Men de är inte lätta att hitta... Och vi är så många som önskar detta, inte bara jag...
 
Väl hemma sedan har jag bara fått ligga på soffan för jag har redan fått pem-kraschen. 
 
 
#etthallelujamoment #mecfs #ofrivilligthemmabunden #mealltidvila #pemkrasch //Overandout
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela