MEalltidvila.blogg.se

Kommentarer

Postat av: Ellen

Publicerad 2015-12-30 10:47:59

Här finns både länk till originalet skrivet av Jodi Basset och en omsorgsfullt genomarbetad översättning som pdf.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=656949274435847&substory_index=0&id=650905825040192

Svar: Tack har skrivit ut den nu. Tror ingen annan orkar läsa det. Mannen läste nyss och allt stämmer så väl in för mig tyvärr, hade jag haft förmågan att skriva hade det kunnat vara mina ord. Vilket bra jobb du har gjort med översättningen TACK för det <3
me alltid vila

Postat av: Ellen

Publicerad 2015-12-30 11:08:33

Jag tror du hittat en gammal snabböversättning av texten (som jag tyvärr är skyldig till, den är liksom avsköljd men inte tvättad). Den version du publicerat stämmer inte med Jodis nuvarande text som har uppdaterats sedan jag gjorde den första snabböversättningen.

I den nya översättningen som jag länkar till är texten uppdaterad för att stämma med det uppdaterade originalet och dessutom har vi lagt ner mycket arbete på att fånga nyanserna och detaljerna i texten. <3

Postat av: Cattis Bohman

Publicerad 2018-03-29 17:11:23

Wow...känner jag efter att ha läst texten. En riktig ögonöppnare för mig själv. Texten beskriver mig till punkt och pricka, vilket alla mina nära skulle skriva under på.
Ytterligare ett verktyg på plats :)

Tack så mycket!!

Svar: Om du läst i kommentarerna så ser du vem som har skrivit och vem som har översatt den på svenska. Väldigt bra text och stämmer in på mig också, bra att veta om detta för både den sjuke och de anhöriga... <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela