MEalltidvila.blogg.se

12 maj och jag säger upp mig...

Publicerad 2024-05-12 23:06:01 i Personligt,

Idag har det varit ME-dagen och jag har inte delat, gillat eller gjort något för att uppmärksamma denna dagen. Vill inte och ser ingen mening med att kämpa för det längre. De som är insatta vet ju att det är ett steg fram och två (läs femtielva) tillbaka hela tiden och jag orkar inte längre, jag har gjort mitt...
 
Har dragit mig undan och kommer dra mig ännu mer undan. Vill glömma alla sjukdomar, vill bara vara utan massa sjukdomar, problem, negativiteter, vill bara vara jag och lägga all energi på min familj och mig själv.
 
Det finns tillräckligt många som orkar och vill kämpa för att upplysa om ME och att vi står utan hjälp i stort sett...
 
Jag har blivit bättre även om jag måste rätta dagen efter hur jag sovit. Har ju fått klara mig själv under alla år utan någon läkare som hjälpt mig med min ME och mina svåra sömnproblem. Det vet alla som läst min blogg.
 
Har lärt mig mycket under dessa åren men hade önskat att det hade handlat om något helt annat än vad det faktiskt varit...
 
Jag säger härmed upp mig och lämnar ME-världen och min blogg också tror jag, det känns så...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2024-05-13 06:30:38

Hej! Känner ungefär så själv ang. engagera sig i ME frågor och trött på att läsa om det, känner mig bara sämre då och påmind om det miserabla. Varit sjuk 15 år (innan det mild ME i 15 år). Vad tror du gjort dig bättre?

Svar: Samma här sååå trött på att läsa om det att jag vill nu bara glömma att jag har det och bara vara jag... Jag vet inte egentligen vad som gjort mig bättre men jag vet vad som gjorde mig sämre, det som var utmärkande var antidepp, blodtrycksmedicin samt stressen och sömnbristen. Sen vet jag inte mer. Lever och har levt ett rätt sunt liv förutom att jag varit sockerberoende men haft uppehåll också under år utan och gick ner över 33 kg men har gått upp 15 igen. Jobbar på att vara sockerfri, rätt lätt efter det jag gått igenom nyligen...
ME alltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2024-05-29 05:14:44

Jätteglad att höra i vilket fall att du är bättre!! Visste inte du varit sockerberoende och gått ner så mkt i vikt. Jag gick ju upp 70 kilo när min kropp kollapsade (från mild till medelsvår ME). Apråpå sömn, har du fortfarande det rullande dygnet?
/Johanna M.

Svar: Ja, jag är så lycklig för det även om jag fortfarande inte är helt fri. Jag har gått upp och ner mycket i livet men allt blev värre när jag fick ME. Varje gång jag mått sämre i ME:n har jag gått upp väldigt fort och när jag fick antidepp så gick jag upp massor på en vecka och jag hade inte ens matlust, det var helt sjukt. Nu väger jag omkring där jag brukar vara men utan socker så kommer jag gå ner till slut igen. Nej, det rullande dygnet tog slut när jag var inlagd och just nu sover jag varannan natt istället. Jag är glad så länge jag slipper det rullande dygnet och hoppas det aldrig kommer tillbaka. Så tufft för dig att ha gått upp så mycket i vikt, det låter helt galet jobbigt.
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela