MEalltidvila.blogg.se

Bloggen är min vän...

Publicerad 2024-06-27 00:10:00 i Personligt,

Det var ett tag sen nu och en hel del har hänt under tiden. Är lite ambivalent om det här med att fortsätta skriva eller inte men det blir som det blir med det tänker jag...
 
Bloggen är som en vän för mig, där jag kan häva ur mig allt eller nästan allt, har aldrig varit för privat men ändå rätt utlämnande för min komfortzon. Ibland har jag funderat på att radera hela bloggen. Jag har inte någon vän kvar i det riktiga livet, det är liksom bara ytliga sociala medier likes om du förstår, men jag är glad för det, fast jag saknar verkligen en äkta vän. Förut när jag var sämre så orkade jag inte men nu orkar jag känner jag men inte så lätt att hitta någon när man är mer åt det blyga hållet och alltid är hemma typ...
 
Nej, jag får väl fortsätta prata med bloggen kanske...
 
Efter min livskris i februari och sen depression samt ångest som efterföljd så har jag bra och dåliga dagar men ändå mest bra men de dåliga är riktigt dåliga. Jobbar ju med en psykolog online och hon frågade vad jag tyckte om behandlingen häromveckan och jag tänkte bara, vilken behandling?! Men sa inget och på den nivån är det. Visst har jag fått några strategier att jobba med och ta till men något mer vet jag inte, det känns liksom inte som någon behandling direkt...
 
Det är detta med att lita på människor, jag har skitsvårt för det. Människor sviker, ljuger, skrattar bakom ryggen, mobbar osv. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2024-06-27 07:46:19

Vad jag har sett bla på din insta så verkar du må lite bättre, så underbart att se! Äntlingen!
Vill du prata/skriva/snappa så finns jag.
Har ju hundar som du inte tål, men visst kan jag komma upp nån gång ändå om du skulle vilja/orka det.
Jag har oxå provat psykolog på nätet. Vet inte om det hjälpte det jag sökte för, men gick igenom lite gammal skit jag inte visste påverkade mig så mycket fortfarande. Så nån nytta gjorde det iaf.
Finns om du vill på dina villkor.

Kram Ann

Postat av: Ann

Publicerad 2024-06-27 07:46:21

Vad jag har sett bla på din insta så verkar du må lite bättre, så underbart att se! Äntlingen!
Vill du prata/skriva/snappa så finns jag.
Har ju hundar som du inte tål, men visst kan jag komma upp nån gång ändå om du skulle vilja/orka det.
Jag har oxå provat psykolog på nätet. Vet inte om det hjälpte det jag sökte för, men gick igenom lite gammal skit jag inte visste påverkade mig så mycket fortfarande. Så nån nytta gjorde det iaf.
Finns om du vill på dina villkor.

Kram Ann

Svar: Hej Ann, vad glad jag blir, kommer messa dig idag. Har inte snap. Vi har många år att ta igen ju! Kram <3
ME alltidvila

Postat av: Agneta

Publicerad 2024-06-27 15:29:43

Hej !
Är i samma sits som du,ingen hör av sej längre.Känner igen mej så mycket i allt som du skriver. Jag saknar mycket en vän å prata med. Har jobbat med människor i hela mitt liv å varit social. Tanken va ju inte att det skulle bli såhär ensamt.
Kram 💙🤗

Svar: Hej! Blir ledsen för din skull... Min man sa häromdagen om jag inte kunde hitta en vän på nätet. Inte så himla lätt tror jag och man vet inte vem man kan råka på liksom. Jag är inte jättesocial själv men efter alla dessa år så vill jag verkligen träffa människor igen, lite lagom sådär när jag orkar, det skrämmer mig med ensamhet. Måste vara extra jobbigt för dig om du varit väldigt social tidigare. Kram <3
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2024-07-03 09:44:33

Det är så svårt att behålla sina vänner när man lever med vår sjukdom. Förstår så väl hur du känner.
Varm kram ❤️

Svar: Ja precis, inte konstigt de tröttnar när man inte orkar varken umgås eller svara regelbundet. Varm Kram tillbaka <3
ME alltidvila

Postat av: Cecilia

Publicerad 2024-08-05 22:56:22

Hej,
Jag har ju sett på insta och fb att du mår bättre nu och det gläder mig något oerhört.
Så underbart att se, Äntligen!
Jag är fortfarande din vän och skulle tycka det vore trevligt om vi fick kontakt igen. Vill du prata/skriva så finns jag när som helst, Träffas gärna/ kommer och hälsar på när du vill/orkar det, Allt på dina villkor.❣️
Kram,
Din gamla klasskamrat Cia

Svar: Tack så mycket, det glädjer mig att du vill ha kontakt igen, det vill jag också! Jag hade gärna åkt till dig med, för att se mig omkring i mina gamla hoods och se hur du bor mer än på fb/insta. Men klarar inte att köra så långt än. Jättesnällt att du vill hälsa på. Vi får skriva om det på messenger. Kramar till dig <3
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela