MEalltidvila.blogg.se

Lite om senaste tiden...

Publicerad 2024-01-20 01:21:00 i Personligt,

Har börjat dela med mig mer av händelser istället för att skriva här, det är både roligare och enklare känner jag. Är inte alls hemma på instagram men vill lära mig mer. Har varit väldigt dålig på att svara när någon dm/pm:at mig men vill även bättra mig där. Allt handlar ju om ork och prioriteringar...
 
Det har varit svårt och om inte faktiskt omöjligt för andra att förstå min situation och hur jag haft det under så många år, bara mannen vet på riktigt och ibland inte ens han egentligen. Jag får kämpa varje dag fortfarande, med ALLT, välja vad jag måste/vill göra, men jag är ändå bättre nu och vill bara se det som är bra och leva livet utifrån det...
 
Nu orkar jag sitta vid vanliga bordet och äta ibland, inte alltid. Orkar laga egen enkel bra mat ibland också och det är något jag vill göra för att känna mig självständig. 
 
Sen för en vecka sedan så hämtade vi vår lilla hund också. Men huvudansvaret för den har mannen. Är allergisk mot hundar men äter allergimedicin så det funkar än så länge och förhoppningsvis för alltid...
 
Har även pratat med min exman två gånger denna veckan då han tog kontakt. Vi har inte setts på åratal då vi inte bor på samma ort längre och då barnen är vuxna. Nu hade vi en anledning till att prata och det var både ovant och rätt skönt ändå. Har tänkt under lång tid att jag velat prata med honom men så blir det liksom svårt när man inte hörts på så länge och när vårt samarbete heller inte varit så bra. Vi har inte varit de bästa på co-parenting tyvärr (kommer inte på det svenska ordet) och det är bådas fel. Vi har ändå en gång varit en familj och har två fina barn tillsammans. Han var glad att jag mådde bättre och det känns skönt att höra, jag har aldrig velat han illa heller. 
 
Livet livet, känns som jag levt många liv i ett...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2024-01-20 07:39:59

Jag blir så glad när jag läser det du skriver! Känns som du håller på att få ta ett steg åt rätt håll i ditt liv. Håller verkligen tummarna för att du hittat ett sätt att hålla sjukdomen o orken på rätt plats. Du kanske kan få tbx lite av det liv du är så värd att ha. <3

Svar: Tack hoppas det kommer bli bättre steg för steg så jag kan bli helt självständig igen. Kram <3
ME alltidvila

Postat av: Ann

Publicerad 2024-01-20 07:40:52

OJ! Varför blev det trippelt? HM.. förlåt.

Svar: Den här bloggsida är knäpp, händer ibland bara. Ingen fara alls, jag kan radera lätt. <3
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2024-01-20 08:10:20

Grattis till vovven, så kul! Hoppas allt kommer gå bra o att du ska kunna ta medicin mot allergin. Om du har lust att berätta så vore det så roligt att få veta vad det är för ras. Jag älskar både hundar, katter o hästar o saknar verkligen att inte ha djur i mitt liv. Det värmer också i mitt hjärta att du mår ngt bättre o har lite mer ork. (Vet att man tar en dag i taget med vår sjukdom o inte tar ngt för givet). Jag ”betalar” i dag efter att ha varit på ett långt vårdbesök igår, bara att acceptera.Varm kram o stort lycka till med vovven ❤️

Svar: Tack! Det är en maltipoo (mamman är malteser och pappan dvärgpudel) Han heter därför Malte som vi upptäckte många fler maltipoos gör. Han har en egen instagramsida också sir_malte_maltipoo men du har ju inte insta, där kan man följa hans liv och bus tänkte vi. Precis, det är en dag i taget hela tiden och många dagar som bara måste vara vilandes där livet bara står stilla. Varje rätt ok dag där jag i alla fall orkar hålla lite i mina rutiner så är jag ok med dagen. Hoppas du har repat dig lite nu så du får en mysig lördag. Hoppas ditt vårdbesök var värt pem:en i alla fall, men lättare att ta pem om man gjort något roligt. Tack igen och varm kram tillbaka <3
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2024-01-20 17:33:20

Tack för att du svarade😊 Låter som en gullig blandning er lilla Malte (o gulligt namn). Är ingen expert på rasen malteser men vet att pudlar brukar vara läraktiga o intelligenta. Låter väldigt mysigt o spännande. Tack för din omtanke om mig🙏 Jag var på en utredning för annan (ytterligare) sjukdom igår så lite tufft alltihop. Ska ta massor av ytterligare prover o ännu en undersökning. (Berättar mer fram över). Känner precis som du att kan jag klara att hålla i lite vardagsrutiner så är jag väldigt tacksam. Jag är säker på att er lilla Malte kommer att ge dig massor, djur o barn är vitaminpiller (även de dagar man mår riktigt visset så blir man uppiggad).
Så härligt att du fått en söt valp i ditt liv. Ha en fin fortsatt helg. Stor kram tillbaka❤️

Svar: Usch, det låter inte roligt, hoppas det inte är allvarligt bara... I lagom dos barn och valpar är det underbart. Hade aldrig orkat med Malte själv. Taaack o kram igen <3
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2024-01-21 09:05:36

💞

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela