MEalltidvila.blogg.se

Vargtimmen, NADA och Sleepys...

Publicerad 2024-02-11 05:17:00 i Personligt,

Googlade Vargtimmen och fick detta till svar...
 
"Vargtimmen är timmen mellan natt och gryning. Det är timmen då de flesta människor dör, då sömnen är djupast, då mardrömmarna är verkligast. Det är timmen då den sömnlöse jagas av sin svåraste ångest, då spöken och demoner är mäktigast".
 
Jag har vakna nätter nu och hamnade i tankar som inte är roliga, tankar om problem som finns, tankar om jobbiga saker och saknaden. Kollade sen på klockan och då är det ju vargtimmen. Kanske ligger det något i det, kanske inte. Det är lätt för mig att tänka mycket när det är tyst och jag är klarvaken och gör min "dag" i ensamhet...
 
Brukar bara få gå ut med Vovven för en nattkissrunda lite snabbt på altanen, han är så duktig och säger till och är nästan helt rumsren nu.
 
I måndags var jag och satte in öronfrön, NADA öronakupunktur, för att se om sömnen kan bli bättre. Jag blev riktigt riktigt trött, så trött att jag inte orkade hålla ögonen öppna, kunde dessvärre ändå inte somna fast jag hade alla förutsättningar för det. Det var första kvällen och bara att göra det besöket och ligga på britsen en halvtimma var jobbigt, kunde knappt resa mig upp själv efter, hon fick hjälpa mig lite. Men jag funderar på att göra det en gång till snart för att ge det en ärlig chans. Det har ju varit en tjej i England som varit med i Dragons Den som säljer egna öronfröer, Acu Seeds, hon säger sig haft ME och blivit botad med bla dessa fröer. Det har ju blivit ett stort pådrag från deras ME-community givetvis och har varit mycket prat om detta i deras medier...
 
Har också provat Sleepy's melatonin-nallar, mannen frågade om jag verkligen skulle äta dem, han var orolig vad det var i dem, om det var knark typ. Men jag har testat dem och överlevt samt inte märkt någon skillnad. Men nu ska de sluta sälja för Läkemedelsverket godkände dem inte då Melatonin klassas som läkemedel här. Märkligt hur man ens kan börja sälja detta utan godkännande innan...
 
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/uppsalaforetag-saljer-gummibjornar-med-somnmedel-trots-forbud--0opls4?fbclid=IwAR21SOdyu6JEVjibJFCd5nQWf7wpsBWG1lS-3m03sp5AlExw1MFNQte6mrk 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela