MEalltidvila.blogg.se

Ge mig en biomarkör asap...

Publicerad 2024-02-12 04:14:00 i Personligt,

Jag har väääääääääääldigt svårt för detta med att människor säger att ME sitter i huvudet och att man kan bli frisk bara man tränar hjärnan och vågar börja röra på sig i lagom takt.
 
Jag vill bara få fram en säker och klar biomarkör för ME så att människor som inte har diagnosen ME får den och när de sen vilat, läkt ut och släpper på sina rädslor så blir de friska och ska "hjälpa" alla andra som sitter fast med sjukdomen enligt sin egen tro då de haft ME som diagnos. 
 
Jag blir riktigt förbannad och ledsen på detta...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2024-02-12 11:43:27

Så sant o viktigt det du skriver!! Jag har precis som du väntat på o önskat en biomarkör sååå länge. Faktum är att ett antal människor felaktigt får en ME-diagnos. För vissa är detta konstigt nog väldigt känsligt att prata om. Men jag hävdar att så länge vi inte har en biomarkör så skadar det på många sätt hela vår sjukdomsgrupp. De som inte tar vår sjukdom på allvar kommer aldrig att göra det då diagnosen fortsätter att ställas på ett visst antal människor trots att de lider av helt annan/andra sjukdom/ar.
Så låt oss hoppas på biomarkör snarast!
Kram 💙

Svar: Hoppas vi kommer få uppleva det! Kram <3
ME alltidvila

Postat av: Jp

Publicerad 2024-03-09 15:37:46

Det finns ett sätt att mäta.

Postat av: Jp

Publicerad 2024-03-09 15:38:16

Det finns ett sätt att mäta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela