MEalltidvila.blogg.se

Ensam är stark eller hur...

Publicerad 2023-09-18 08:14:00 i Personligt,

Jag vill bara ha "bra inlägg" här, en god stämning så att säga och mot det ljusa, fina i livet...
 
Vill som sagt inte längre skriva om allt det jobbiga för att det är utlämnande för mig och jobbigt för andra att läsa. Gillar inte heller att skriva för de nyfikna. Jag har skrivit om allt i stort sett, så mycket jag vågat lämna ut och för att skriva ur mig det jobbiga...
 
Det ger mig inte så mycket längre och känns bara väldigt utlämnande och samma samma hela tiden som att springa i ett hamsterhjul utan att kunna stanna det...
 
Alla dessa ord som inte betyder någonting egentligen...
 
Jag känner mig mer likgiltig inför alla mina kamper och tänker inte längre kämpa för någon vård. Efter Bragée så känner jag mig återigen ensam och där fick jag ju heller ingen hjälp mer än fler diagnoser. Jag kommer aldrig mer låta mig utredas på detta sätt någonsin igen, aldrig mer lägga min lilla energi på ingenting igen. Jag hamnar bara i ett svart hål och där vill jag inte vara, försöker dra upp mig därifrån nu men det går inte så bra. Jag hade så stora förhoppningar över att få hjälp och förståelse men det blev ju inget med det på grund av politik och att Bragée valde att avsluta det fort...
 
Så nu slutar jag skriva här på ett tag för jag vill bara gå mot nya dagar på mitt sätt...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2023-09-18 22:19:34

Så tråkigt att du ska ta en paus från bloggandet men samtidigt ska du göra det som är rätt för DIG❤️ Jag har tyckt om att följa dig här & har sett det som ett stort privilegium att ha få ta del av dina klokskapet, tankar & funderingar🙏 Du är en väldigt ödmjuk & empatisk person, åtminstone är det så jag ”lärt känna” dig här via din blogg & även om jag inte är sjuk i just ME så är jag oxå obotligt multisjuk. Känner igen mig i otroligt mycket, t ex kampen med en vård som knappt existerar längre - trots att jag ändå har mer lättdiagnosticerande sjukdomar än dig…😮‍💨
Hjärtevarmt tack för att jag fått följa dig här på din blogg, jag hoppas att du en dag får tillbaka lusten att skriva igen!🥰
Kram/A

Svar: Tack det var snällt skrivet! Ledsen att du också känner igen dig i denna vårdcirkus, det är ju inte klokt någonstans... Jag kommer tillsvidare lägga ut bilder på instagram/fb och vem vet, lusten att skriva av mig kanske kommer tillbaka nästa vecka, man vet aldrig vad som händer. Tack för du hängt med och kram tillbaka <333
ME alltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2023-09-19 13:14:58

Känner igen mig i din tanke. Har också tröttnat på idiotiska läkare som inget fattar. Är ju på år 32 med ME och får överhivudtaget ingen vård. Är precis som de stämplar en som inbillningssjuk så de kan skita i en. Jag är ju 69 år och kan väl få andra krämpor också men men...Jag fick insomningstabletter för att orka sköta min cancersjuke make hemma under pandemin men efter hans död behöver jag tydligen inte ens sova. Jag kämpar på och skiter i att försöka få någon hjälp av vården. Blir ett väldigt isolerat och ensamt liv men det är ju som det är och jag är fruktansvärt envis vilket jag är tacksam över. Jag har märkt att du skriver mer och mer sällan och om det inte alls hjälper dig i ditt mående så gör du helt rätt i att låta bli. Ha det så bra det går med den envise följeslagaren M.E. Berit

Svar: Vården är ett skämt för oss med ME och även andra kroniska sjukdomar. Ledsen att du förlorat din man, det kan inte ha varit lätt... Bra att du är envis i alla fall! Jag tar en paus nu men vet inte hur länge eller så, kommer lägga ut på fb-sidan som vanligt och även på instagram om annat. Tack för du har följt mig här under åren Berit och jag hoppas på något sätt att du ska slippa vara isolerad och ensam, håll fast i din envishet... Ha det så bra det går själv, en dag i taget! Kram
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-09-19 14:21:10

Jag är otroligt ledsen för att du inte fick mer hjälp o vård från Bragee’. Vet ju hur mkt du gått igenom o hur du hoppades på mer stöd denna gång hos Bragee’.
Jag förstår verkligen om du vill ta paus från din blogg. Har sedan så lång tid tillbaka uppskattat allt du delat med dig av så mycket. Instämmer i det som ”A” skriver här ovan om din klokskap o empati.
Ta hand om dig på bästa sätt nu o jag hoppas på ngn kontakt med dig (på ett eller annat) sätt fram över.
Varm kram 💗

Svar: Ja, du vet, knappt jag kan tro på skiten själv, känner mig otursförföljd på riktigt. Jag har uppskattat alla dina kommentarer där du delat med dig av viktig information som mitt huvud inte orkar förmedla till text och mycket info jag inte ens kände till. Du har fått mig att känna mig mindre ensam i ensamheten. Är så trött på att inte kunna dela något bra, någon förändring mot det bättre och jag har hamnat i ett bakslag nu som jag försöker rycka upp mig från. Vet att jag inte svarat på ditt sms sedan lång tid tillbaka men det kommer framöver, du känns ju som en vän fast vi aldrig träffats. Hoppas du mår så ok det går! Varm kram tillbaka <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-09-20 14:56:20

Tack för dina fina ord som värmer i hjärtat.🥰 Jag ser även dig som en fin vän o du betyder mycket för mig. Jobbigt o tufft att du hamnat i ett bakslag, hoppas det vänder för dig. Ang sms:et, ingen brådska el stress med det. Jag tänker aldrig att ngt ska besvaras med stress el press, det ska du absolut aldrig känna. Vet ju så väl att varenda liten sak i vår tillvaro tar energi o när man har dåliga o halv-dåliga perioder i måendet är det ju livsviktigt att bara prioritera vila, mat o att ta hand om sig.
Tänkte på det du skriver om att du är trött på att inte kunna dela ”bra” saker. För mig o säkerligen många andra så är o har det varit så fint o viktigt att du vågat dela med dig av verkligheten med vår sjukdom o inte förskönat saker o ting. Sen har jag verkligen full förståelse för om du känner att det kan bli för privat för dig. Är ju viktigt att du ska få ut bra känslor av att skriva så att det så klart ger dig ngt tillbaka.
Fokusera på att ta hand om dig nu o vi hörs ngt när vi båda har ork. Stor kram💗

Svar: Du är värd alla fina ord, du har verkligen hjälpt mig och skickat så mycket stöd! Jag kommer höra av mig och kanske skriver jag här snart igen. Stor kram tillbaka <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-09-22 08:41:13

💞

Postat av: Jp

Publicerad 2023-09-22 16:18:23

Vad är orsaken till din me? Kram

Postat av: Jp

Publicerad 2023-09-23 08:05:21

Vad är orsaken till din ohälsa? Kramar ❤️

Svar: Jag förstår inte vad du menar?
ME alltidvila

Postat av: Jp

Publicerad 2023-09-24 07:56:07

Orsak till din ohälsa/sjukdom/me. Kram

Postat av: Jp

Publicerad 2023-09-24 07:59:37

Grundorsak menar jag . Kram

Svar: Har svarat dig tidigare på detta. Jag fick det bara och vet inte varför. Har många kroniska sjukdomar och ME är en av dem. Kram
ME alltidvila

Postat av: Jp

Publicerad 2023-09-25 12:36:25

❤️

Postat av: Annabelle

Publicerad 2023-10-14 06:50:40

Finns det möjlighet att din me är orsakat av långvarig stress?

Svar: Tror inte det men det har ju inte heller hjälpt till så att säga.
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela