MEalltidvila.blogg.se

True crime...

Publicerad 2023-12-14 00:40:00 i Personligt,

Har nyligen sett den mest vedervärdiga serien som är baserad på verkliga händelser i stort sett. Filmen finns på Viaplay och heter The Act och det var en sån serie som lämnar spår i en, i alla fall i mig...
 
Denna lilla flicka som hon är från början har en mamma som har sjukdomen Münchausen by proxy och det är helt galet vad mamman gör mot sin dotter. I serien får man även en inblick i hur mammans mamma är väldigt elak och känslokall mot dottern, så då tycker man synd om henne också...
 
Nej, en så fruktansvärd historia från verkliga livet. Ofta brukar ju de som har Münchausen by proxy lyckas döda sina barn till slut när de inte kan få ut det dem vill längre, men detta tog en annan vändning. För att inte spoila allt så skriver jag inte mer, om nu någon vill se den...
 
Hade aldrig hört talas om detta innan, annars är jag ju rätt intresserad av true crime dokumentärer och liknande. Det är intressant hur människor beter sig och hur olika vi är...
 
Tänker också på hur barnmisshandel förr var ok, tror det var 1978 som det blev förbjudet. Men det händer ju än idag och det är det allra värsta när oskyldiga, försvarslösa barn drabbas. Jag har själv blivit utsatt av det och även om det inte var allvarligt så var det tillräckligt så att säga, jag minns både chocken och rädslan, det är minnen som aldrig kommer försvinna och det var inte ok...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Påli

Publicerad 2023-12-17 11:04:13

Varför väljer du att titta på det?

Svar: Jag väljer det för jag är intresserad av hur människor beter sig och människors livshistorier, behöver inte bara handla om true crime med mord. Brukar avstå när det handlar om barn som är inblandade, visste inget om detta fallet innan. Varför undrar du?
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela