MEalltidvila.blogg.se

Summering av 2023...

Publicerad 2023-12-31 02:22:08 i Personligt,

Detta året ska jag försöka summera lite kort. Har haft rätt många fina, bra, okej dagar men inte så många som jag önskat, långt därifrån tyvärr. Räknar man dem så blir det inte så jättemånga...
 
Vi har ju ändå 365 dagar om året och jag har inte haft 65 ens, det kan jag lätt säga. Inte för att jag räknar men tror inte jag haft ens hälften av 65...
 
Men vad avgår vad som är en bra eller dålig dag. För mig är det rätt enkelt och allt beror på hur sömnen varit, måendet, orken, orkar jag ens det basala.
 
Orkar jag komma ut eller/och orkar jag göra något utöver det basala, kanske bara åka bil eller gå i en mindre butik, ut på promenad i scootern, umgås en stund, det är en bra dag för mig! 
 
Allt tar lång tid och det är svårt att planera, lever i nuet så gott det går...
 
Vi kom i alla fall iväg på semester detta året för första gången och det betyder så mycket men jag vill sååå mycket mer utan efterföljder helst...
 
Tänker inte skriva om det negativa för jag vill inte påminnas om det utan vill bara gå vidare...
 
Har ju all tid att tänka och brukar reflektera ofta, kan inte minnas att jag någonsin gjorde det innan jag blev sjukare, hade varken tid eller ork. Jag rekommenderar det verkligen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-12-31 12:59:53

Tack för allt du delar med dig av.🥰
Visst är man med vår sjukdom glad för de dagar som man klarar att göra någon liten ”normal” sak. De saker som de flesta bara tar för givet. Just att kunna komma utanför sin bostad o få se något annat betyder så mycket.
Jag blir varm i hjärtat av att du/ni kom iväg på en liten semester under detta året. Att få miljöombyte för några dagar lyfter verkligen tillvaron. Jag har så blandade känslor inför detta med nyårsafton o ett kommande nytt år, försöker att tänka positivt men det är inte alltid lätt.
Den här dagen o kvällen ska jag/vi bara äta lite gott o ta det lugnt, har inte kraft till något annat då jag fortf är mer än slut efter julhelgen.
Jag önskar dig/er ett så bra kommande nytt år som det bara går. I den bästa av världar hoppas jag att du ska kunna få en bättre sömn o också ett så bra mående som möjligt.
Ta hand om dig.
Varm kram❤️✨

Svar: Tack för att du delar med dig Katarina <3 Är också helt slut och det blir en lugn nyår här med, ensamma med varandra. Önskar dig/er också ett bättre år på alla sätt! Varm kram tillbaka <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-12-31 21:36:17

Tack!🤗💞

Svar: 🤗❤️
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela