MEalltidvila.blogg.se

Ångest...

Publicerad 2023-08-22 09:40:00 i Personligt,

Har läst lite ur min journal idag och de diagnoser jag fick som jag inte ens visste om tidigare, hittade en ny idag som gällde nacken. Fick googla lite men orkar inte bara. Bröt ihop när jag läser min kortfattade sjukhistoria och får flashbacks från vissa upplevelser och olyckor...
 
Ibland vet jag inte hur länge jag kommer orka och jag blir ibland livrädd för framtiden och livet känns som att det är över...
 
Ångrar att jag läste, samtidigt vill jag läsa igen, sakta en rad i taget tills jag förstår allt. Vet inte om jag orkar bara, lär säkert bryta ihop igen i så fall...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-08-23 14:29:06

Förstår dina känslor ang detta med journalen.😔 Jag läste för flera år sedan en kort anteckning i min journal o blev väldigt förvånad o besviken på den läkare som skrivit några saker om mig som jag absolut inte kände igen… Blev även arg o frustrerad o hade svårt att släppa tankarna på detta som absolut inte stämde. Sedan den gången bestämde jag mig för att inte läsa journalen ngt mer. Har bara kollat upp resultat på blodprover vid ngra tillfällen. Det är både skrämmande o sorgligt att vissa läkare skriver saker som inte är sanna el stämmer. Tror tyvärr att vi med ME är extra utsatta då så många inom vården inte vill förstå vår sjukdom o verkar vägra läsa på om aktuell forskning.
Förstår att det kanske inte hjälper dig med det jag berättar men vill bara säga att jag verkligen förstår dina känslor o känner med dig. Varm kram 🩷

Svar: Jag har aldrig läst min journal tidigare men nu efter Bragées utredningar så måste jag läsa känner jag. Jag såg också en rad jag inte alls förstår varför den stod med och det ska jag gå vidare med antingen får de ta bort eller lägga till. Tror också vi är mer utsatta då det är som det är med ME tyvärr. Vet att du förstår om någon! Varm kram tillbaka <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-08-23 14:32:52

Glömde skriva att jag är så ledsen för att du via din journal får läsa om ytterligare diagnoser som du inte känner till, det är så galet o fel att du inte fått all denna info från den läkaren som du haft.
All styrka till dig o ta hand om dig. Kram🩷

Svar: Visst är det konstigt. Jag frågade mannen igår, han har ju varit med på allt, om jag missat något men han höll med mig. Jag är väldigt besviken och missnöjd med Bragée. De har bara gett mig diagnoser och sen -Hejdå... Samtidigt sitter han på sociala medier och ber om nya patienter och att de har 3000 patienter de tar hand om. Jag fattar ingenting... Tack, Kram!
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2023-08-24 16:25:26

Svårt att förstå allt med Brage’e just nu. Så klart ska du ju få återkoppling från dem efter att du fått diagnos. Låter mer än märkligt om de ber om nya patienter o samtidigt inte har uppföljning av de som är inskrivna… Hoppas du kan få kontakt med dem o få svar på alla funderingar o frågor som du har. Det måste du ju ha rätt till.
Kram💙

Svar: Ja, jag ska skriva till dem på 1177 när jag gått igenom min journal. Tack för stöd <3
ME alltidvila

Postat av: Jp

Publicerad 2023-09-03 11:13:42

Björn bragee tillhör också svinstian och kommer inte hjälpa utan endast stjälpa. Bara så du känner till det. 🙏❤️

Svar: Vill ändå tro gott om alla även om jag är missnöjd och besviken själv med Bragee och deras hejdå du får klara dig själv och att jag skulle sökt vård hos de tidigare. Om de läst hur jag tvingats avboka ett flertal gånger och fått vänta ytterligare nästan ett år pga det, nej bara skuldbelägga mig… Det är nog meningen att jag aldrig ska få en värdig vård.
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela