MEalltidvila.blogg.se

Har en egen tid...

Publicerad 2021-03-28 04:45:16 i Personligt,

Inatt ska klockan ändras framåt men för mig spelar det ingen roll. Min klocka går framåt minst en timma per dag varje dag och det är ett litet helvete faktiskt i sig att ha ett rullande dygn. Varje gång jag är inne i det normala så försöker jag alltid hålla i det men det är totalt o.m.ö.j.l.i.g.t...
 
Önskar så att jag kunde få hjälp med min sömn av någon som verkligen kan det. Finns det ens hjälp är frågan för min sömn är så totalt rubbad på alla sätt, det är på riktigt tortyr...
 
Tror jag kan allt om sömn men ändå går det knappt att sova, tror inte jag får mycket djupsömn tyvärr och så har det varit i 20 + år nu...
 
Är det någon som läser här som vet någon bra sömnmätare? Någon som vet något om Oura ringen för att mäta, är den värd sitt pris? 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra (sandifighter)

Publicerad 2021-03-28 20:10:12

Jag har ingen aning om tips för sömn, men jag har lika mycket problem med sömnen så kommer du på något som funkar så berätta gärna om det ❤
Inte för att jag förstår varför jag har problem med sömnen när jag är trött hela tiden.

Svar: Har du också tappat den normala dygnsrytmen och har ett snurrande/rullande dygn? Jag har gjort allt i min makt för att kunna sova bättre, känns som jag testat allt. Precis jag kan vara så trött men somnar ändå inte in, kan somna in någon minut, eller bara ligga och blunda för att sen vara klarvaken igen, det är helt galet...
ME alltidvila

Postat av: Berit Nordin Waltersson

Publicerad 2021-03-30 07:56:16

Har också precis samma sömnproblem. Kan inte somna hur slut och sömnig jag än är. Just som jag är på väg att somna knäpper det till i skallen och jag är vaken. Har inte haft en normal sömn sedan jag insjuknade för 29 år sedan. Tidigt i sjukdomen låg jag mestadels i någon halvdvala men ingen riktig sömn. Senare år kunde jag somna men det blev aldrig mer än 4 tim/natt. Fick aldrig någon hjälp med det. Förra året när min man var döende fick jag insomningstabletter för att orka sköta honom. De fungerade men efter hans död tyckte de inte jag behövde dem eftersom de är beroendeframkallande. Till slut höll jag helt på att kollapsa då skrev en barmhärtig läkare ut dem till mig. Får väl se hur det går i fortsättningen. Med tabletterna får jag ändå 4-5 timmars sömn varje natt. Räcker ju inte men ändå bättre än ingen sömn för jag kan vara vaken flera dygn annars.

Svar: Det är så extremt jobbigt, tortyr när det är som värst.
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela