MEalltidvila.blogg.se

Mitt annorlunda liv...

Publicerad 2021-07-29 02:45:09 i Personligt,

Känner du också så, du som är hemmabunden i vilken sjukdom som helst... Att man är helt utanför själva livet utan att du vill...
 
Ibland är detta overkligt, speciellt när jag tänker på det. Livet, dagarna, veckorna, månaderna, åren går men jag är kvar på samma ställe hela tiden, innanför dessa väggar, orkar inte delta, orkar inte hålla kontakt, det är inte jag men ändå är det så att jag måste finna mig i det fast jag inte vill...
 
För att överleva och inte gå under helt så har jag framtidsdrömmar, något vaga men de finns där. Vad gör du för att klara av det? 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2021-07-29 09:43:48

Känner verkligen igen mig i dina känslor och det trots att jag haft turen att få bli lite bättre men ändå så är man liksom på åskådarplats och ser på när de andra deltar i livet. Kram

Svar: Åskådarplats, avbytarbänken, betraktare, kvävd, osynlig, utanför, isolerad - det går att fortsätta med olika ord som passar in på detta krympta overkliga liv. Kramar till dig också fina MEdkämpe <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2021-07-30 20:30:39

Håller helt med dig, känner mig så utanför det riktiga livet o står o tittar på medan detta pågår för fullt runt omkring mig.
Mitt huvud vill 1000 saker o jag har liksom du drömmar om framtiden o i dessa ingår så klart att få må bättre.
Jag lever på hoppet om att forskningen ska få genomslag för vår sjukdomsgrupp, måste hålla fast vid det för att orka.

Många kramar 💙💙💙

Svar: Precis så måste vi göra, leva på hoppet för att orka. Det är så otroligt svårt ibland bara när man tillåter sig att tänka efter eller när man inte kan göra det man vill, att hela tiden bara nej det går inte, nej inte det heller, nej, nej, nej. "Vi som vet" kämpar varje varje dag med så mycket, inte bara sjukdomen utan så mycket mer... Många kramar fina MEdkämpe <333
ME alltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-08-10 12:25:10

Vilka åtgärder har du vidtagit för att bli frisk?

Svar: Du är ett anonymt troll! Kan du inte bara lämna mig ifred, vad vill du egentligen? Vad får du ut av att trakassera mig, jag undrar på riktigt? Stå för ditt namn eller bara din mail så kan vi ta diskussionen vidare. Min mail är [email protected]
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela