MEalltidvila.blogg.se

Fy fan för folk...

Publicerad 2021-01-31 00:59:58 i Personligt,

Kan inte sova och känner för att skriva av mig helt enkelt, sover som vanligt väldigt dåligt och väldigt lite, inget nytt där inte. Har bestämt att jag måste göra en del förändringar och det betyder att jag bara ska göra det jag mår bra av och orkar göra rakt av utan dåligt samvete. Lägga min energi på det jag verkligen vill som att måla och mina nära. Det är få som förstår hur jag mår, hur lite energi jag har eller hur fort det kan svänga...
 
Att jag kan bli försämrad av adrenalinpåslag av saker som händer som jag inte ens kan påverka utan stenhård kontroll vilket jag suger på för jag är en känslomänniska som bryr mig om andra...
 
Som den personen som mailade mig ett avslutsmail för jag inte svarat i tid, den personen gjorde att jag bestämde att aldrig mer vara artig och svara på mail som jag får, för jag orkar inte egentligen. Det gjorde även att jag tappade lusten att skriva här överhuvudtaget men sen tänkte jag på alla som varit väldigt omtänksamma och stöttande utan att döma mig och att en sån person ska inte få förstöra allt det...
 
Jag fick en väldig fin t-shirt av min man i julklapp där det står "Fy fan för folk" för jag tycker det är så, fick nog årets skrattanfall för det var så roligt och oväntat men 100% rätt. Det är bara det att jag har stött på många idioter under mitt liv eller tillräckligt i alla fall så det räcker och blir över...
 
Förlåt till alla som är snälla, jag vet att ni finns...
 
Det är typ ingen som förstår för det är ingen mer än jag som gått i mina skor men jag har inget tålamod för det längre, det ska inte få någon plats i mitt liv, ska bara försöka komma ihåg detta nu...
 
Hakuna Matata liksom...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2021-01-31 09:42:58

Skriver under på allt, ja Fy fan för folk. Under mina värsta år som sjuk handlade varje minut om att överleva, jag kunde inte använda min mobil klarade inte att titta på en skärm. Min moster som jag haft nära kontakt med hela livet messade mig då men jag klarade inte att svara. Fick då ett sista sms att hon aldrig mer skulle messa eller ringa då jag inte svarade.

Så ja jag är bitter och arg på många människor och jag kommer aldrig att glömma och heller aldrig ha någon kontakt med dom igen.

Men samtidig så finns det några som visade sig vara dom bästa människor som inte var mig så nära men som nu är så fina. 3 föredetta kollegor och mina grannar❤Kollegorna messar varje vecka och jag svarar när jag orkar, grannar som varje dag lägger posten på farstukvisten.

Och Du och Katarina här som ger så mycket❤Ni finns stöttar och förstår alltid. Men vi skriver och svarar när vi orkar och klarar det. I perioder går det tyvärr inte med den här jävla sjukdomen, vi som vet vi vet.

Varma kramar❤


Svar: Jag var inte i närheten av en dator på nästan två år och skulle inte nu heller om det inte vore för att den är bärbar. Kan inte heller spela spel eller se/lyssna på vad som helst på tv:n eller prata i telefon fritt. Tror inte människor kan förstå detta när vi som de säger ofta "inte ser sjuka ut"... Vad tråkigt och ledsamt att hon inte bara kunde läsa på om sjukdomen och försöka förstå eller ta kontakt med dig igen och säga förlåt sedan bara gå vidare tillsammans. Men vi kan ju inte ändra på andra... Det värmer ändå att läsa om dina fd kollegor och fina grannar... Tack för att du med delar om ditt liv här, det gör min blogg lite levande och säkert en hel del mindre ensamma i allt vi måste gå igenom, vi som vet vet... Många varma kramar till dig och hoppas din vecka kommer bli en bra vecka! <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2021-02-01 12:53:33

Här är en till som skriver under o instämmer i allt!
Ja, tänk vad människor i vår omgivning kan göra oss besvikna, frustrerade o ledsna då vissa inte förstår hur livet med denna helvetes-sjukdom är. Det minsta man kunde önska är ju att de i närmaste kretsen kunde visa omsorg o empati o även läsa på om sjukdomen.
Är ledsen för det som både du o Johanna gått igenom.
Tack till dig Johanna som också delar med dig av så mycket. Det värmer i hjärtat att du har så fina grannar o även tidigare kollegor som bryr sig om dig.
Jag har också en närstående som under alla mina år som sjuk inte brytt sig om mitt mående (o många gånger helvete),
det har gjort ont men måste försöka tänka bort denna person o har försökt att gjort det de senaste åren. Är tufft men vill inte dras ner mer pga den personen. Tror tyvärr att det är så att dessa människor måste drabbas av svår sjukdom själva för att kunna förstå...
Precis som du Johanna har jag turen att ha ett par fina grannar som visar omsorg o även ngra fina vänner som hör av sig regelbundet, såå betydelsefullt.
Mina tidigare kollegor har tyvärr inte hörts av på länge o jag har inte orkat hålla kontakt de senaste åren.
De som bryr sig om oss sjuka är guld värda o betyder verkligen så mycket i vår tuffa tillvaro.
Jag är så tacksam för att vi kan utbyta tankar o känslor, vi som upplever o känner samma saker i livet med denna sjukdom. 🙏
Ta hand om er o önskar er en så bra måndag som det bara går.

Varma kramar💗💗💗

Svar: Tror det är mer vanligt än ovanligt att behöva träffa på de där människorna som hela tiden ifrågasätter en, de där besserwisserna som tror de kan allt och saknar helt empati... Tror också som du att dessa personer behöver själva uppleva det för att kunna fatta. En del kanske har fattat lite pga pandemin men de kan omöjligt förstå vår situation som ständigt kroniskt sjuk. Vissa personer gör mer ont att inte bli förstådd av såklart, det är tufft. Min far var ett sånt exempel, han har frågat mig en gång under hela "vårt liv" hur jag mår och det var under vårt sista samtal men sen brydde han sig inte mer igen heller och hade fullt upp med att förbereda allt inför sin död samtidigt som han var svårt sjuk, dog fyra månader senare. Mycket har denna sjukdomen lärt mig, om mig själv och om människor, det är väl det enda positiva i allt... Du gör rätt i att välja att inte längre dras ner av den personen som gjort dig ledsen, förstår att det kanske för alltid kommer göra ont ändå innerst inne... Livet är fasiken inte lätt, inte för någon... Tack för att du alltid skriver här också, alltid så fina, förstående, förnuftiga ord... Hoppas din vecka med kommer bli så bra den bara kan bli! Många varma kramar till dig <333
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela