MEalltidvila.blogg.se

I en svacka...

Publicerad 2021-04-07 07:59:20 i Personligt,

Är inne i en svacka just nu och det är inte något jag vill skriva om egentligen. Har inte direkt censurerat mig tidigare utan har bara skrivit rakt upp och ner, skrivit av mig och sen gått vidare. Nu har jag svårare att skriva...
 
Är så trött på och oroar mig för kommentarer om att jag har depression och att jag ska fatta det någongång typ. Orkar inte försvara/förklara mig längre och orkar faktiskt inte bry mig fast ändå ligger det där, det lär nog aldrig försvinna...
 
Hade en riktigt deppig dag igår men försöker hålla mig över ytan, fortsätt simma liksom och när man inte tror den kan bli sämre kommer restskatten på 9000 som ett brev på posten...
 
Jag behöver inte försvara eller förklara mig för någon egentligen längre och man kan få depression som är sekundär och som beror på hur jag tvingas leva på grund av min svåra kroniska sjukdom och den här jävla coronan...
 
Men en dag i taget va, jag är van...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2021-04-07 14:12:21

Skit i idioterna! Vi som vet, vet. Förstår att det är svårt, men låt dem inte göra dej ledsen. Kram <3 <3 <3

Svar: Det betyder mycket att du skriver det, tack Ann och kramar tillbaka <333
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2021-04-07 16:20:12

❤️❤️❤️

Svar: 🤗❤️
ME alltidvila

Postat av: Berit Nordin Waltersson

Publicerad 2021-04-07 21:20:11

Vi har väl också rätt att ha deppiga dagar eller veckor precis som alla andra. Livet som M.E-sjuk är verkligen ingen dans på rosor. Den jäkla coronapandemin gör det inte lättare. Man har ju varit van vid ett beskuret och annorlunda liv men den här totala isoleringen är svår att stå ut med. Jag har blivit "erbjuden" antidepressiva av läkare men vägrar. Tycker att det vore mer onormalt om jag inte kände mig väldigt nere vissa dagar. M.E-krasch,coronaisoleringen och saknaden, man vaknar ju inte precis jättepeppad inför en ny dag. Bara att fortsätta kämpa. Vi är nog starkare mentalt än de flesta.

Svar: Ja du har helt rätt i det du skriver, tack för dina kloka ord! Det är himla enkelt att få antidepp precis som om det är en mirakelmedicin, jag hatar de tabletterna och önskar att jag hade fortsatt vägra äta det. Ibland undrar jag själv hur jag har klarat av allt mentalt och gör än idag så vi är nog rätt starka faktiskt... Vi fortsätter kämpa en dag i taget!!!
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela