MEalltidvila.blogg.se

Klump i halsen...

Publicerad 2018-03-26 23:50:26 i Personligt,

Jag fick en klump i halsen här ikväll och känner mig bara ledsen. Inte en riktig klump i halsen men jag biter ihop för att inte börja gråta, så det sätter sig där, som en liten gråtklump. Ledsen för att livet är som det är på grund av sjukdomen. Hur hårt drabbad jag är och hur det påverkar andra nära mig...
 
Men jag slänger in lite fantasi och trollar bort det snart, ska bara ta mig igenom klumpen först och sedan natten...
 
 

Kommentarer

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-03-27 14:06:37

Kram.

Viktigt dock att låta den där klumpen gråtas ut ibland också.

Går i perioder tycker jag. Ibland kan man vara i sin bubbla och "gilla läget", eller gilla och gilla...men i alla fall stå ut, acceptera...

Ibland tar uppgivenhet, sorg, hopplöshet totalt över. Då gråter jag. Och gråter. Och gråter lite till.

Svar: Tror också det är viktigt att gråta ut ibland. Men jag biter mer ihop nuförtiden, visst kan det trilla någon tår hit och dit men sen biter jag ihop för jag är rädd att om jag börjar gråta så finns det inget stopp och så får jag pem av det... Kram Fina Stina och fina MEdkämpe, hoppas du får en mysig påskhelg! <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-03-27 14:25:51

💗💗💗

Svar: 💗💗💗
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-03-28 18:13:25

Känner igen det så väl.
Det är inte alls alltid det passar att visa sin ledsenhet hemma, även om man kan, och kanske borde.
Maken kommer hem från jobbet, och får ta tag i allt jag inte klarat. Han kan inte alltid bära mina 'klumpar' också.
Men ofta får han så klart det.

Härom dagen hade jag en gråtklump inne på ICA. Skulle 'scooterhandla' lite för en gångs skull.
Det var så jobbigt och krångligt och utmattande, med fulla influensasymptom, och jag tänkte att ingen ser eller förstår hur tufft det här är för mig. (Jo, EN vet och ser, från himlen.)

Var på god väg att gråta när jag körde ut ur affären.
Det satt en äldre kvinna och tiggde utanför. Hon fick vad löst jag hade.
Tänkte att hon har det ändå värre. Inte för att det är någon tröst. Mer som ett konstaterande.

Jag körde hem med tårarna rinnandes nedför kinderna. (Tacksam för att jag hade ett hem att åka till.)
'Ska jag inte orka åka och handla nåt mer nu? Är det slut på det också?'

Att bit för bit uppleva sig fråntagen sin kapacitet, det man kanske orkat för ett år sen, men inte nu, det är en stor sorg. Och den gråten måste absolut få utrymme att gråtas.

Kram / Ingela

Svar: Håller med dig, jag vill inte alltid visa så jag kämpar med att hålla emot istället för att bryta ihop... Vad ledsen jag blir för din skull, jag vet precis hur du känner, det finns inga ord för hur fruktansvärt det är att inte orka det man förut gjorde, att bit för bit tas ifrån en, att bli beroende av andra för att klara sig, det finns nästan inget värre... Jag har brutit ihop många gånger och den gråten måste ut för det är som de säger att då har man varit stark för länge... Många varma kramar och hoppas du får en fin påskhelg! <333
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-03-29 03:27:29

Tack för gulligt svar. Önskar detsamma.

Svar: 💛🧡💛
MEalltidvila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-04-01 08:51:37

❤❤❤
Styrkekramar!

Svar: ❤️❤️❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela