MEalltidvila.blogg.se

Ännu ett år...

Publicerad 2018-12-31 11:33:32 i Personligt,

Säger hej då till 2018 och för att summera detta året så har det varit riktigt jobbigt, bitvis fruktansvärt...
 
Jag har varit utanför huset (i trädgården på min scooter) en gång ungefär en kvart i somras...
 
Jag har varit på några vårdärenden. Tyvärr inte fått träffa eller ha någon kontakt med någon läkare som kan min sjukdom, trots godkänd remiss sedan augusti 2017...
 
Jag åkte till HM en kort stund för jag höll på att bli galen här hemma, mannen körde mig som vanligt men det var påfrestande såklart fast ändå lite värt att komma utanför huset...
 
Önskar bara att få göra något utan att bli dålig så fort. Vill ha semester från min egna kropp...
 
Jag har lyckats gå ner 15 kg trots att jag inte kan röra mig speciellt mycket. Nu har jag säkert gått upp något kilo eller två eller fem, för jag började äta mjukt bröd i december. Jag älskar mackor tyvärr men ska sluta igen. I mitt fängelse är det verkligen hårt bröd och vatten som gäller vanligtsvis...
 
Jag kom på att jag är allergisk mot ägg. Kom även på att jag inte tål målarfärg, spackel, lim utan får svår hjärntrötthet/kraschar av lukten och sveda i ögonen när mannen renoverat en hall. Slutade med min blodtrycksmedicin då den gett mig värre symtomer och nya...
 
Jag har fyllt 50 år men känner mig i själen fortfarande som 30 fast jag är en gammal själ samtidigt, kroppen känns som 110 kanske, ja eller mer död än levande så att säga...
 
Min höft/bäcken har fortfarande inte läkt efter fallet i duschen och det är väl över två år sedan det hände. Har inte orkat söka hjälp för det ens och det kommer nog aldrig bli riktigt bra där igen...
 
Har börjat känna mig mer ensam och isolerad också, vilket jag är mycket stora delar av året, det blir bara jobbigare och jobbigare med just detta men så har jag bara varit ute en halvtimma totalt på två år (förutom vårdbesök och det korta HM besöket) samt inte mycket innan dess heller. Sedan att jag inte känner mig hemma där jag bor och nästan inte känner någon, så hjälper det inte till utan bygger på mycket även fast jag inte orkar umgås någon längre stund ändå. Kan inte ens åka och hälsa på mina barn och det är jobbigast. Men mannen har lovat att flytta om jag vill men det är inte så enkelt då jag inte kan jobba och han har sitt jobb här...
 
Ett riktigt dåligt år igen alltså! Livet står stilla samtidigt som det inte gör det, då åren går och jag är bara sjukare, vaknar upp till samma mardröm varje dag på repeat...
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2019-12-12 15:49:55

Hej,

Förlåt om jag frågar. Har du testat ändringar i kosten? Hoppas du inte tar illa upp. Det hjälpte mig så mycket när jag blev sjuk men har inte varit sjuk lika länge som dig och jag vet att kosten inte gör skillnad för alla men undrar i alla fall. För mig var det natt och dag när jag lade om kosten.

Kram och må bättre ❤️

Svar: Hej, Det är helt ok att fråga och ja jag äter så rent jag kan och tänker på vad jag äter, jag vill ge min kropp det bästa för mig. Kosten är viktig såklart. All mat är lagad från grunden. Inga kakor, glass, godis, sötsaker, chips och så vidare. Men ska unna mig något vid jul. Ingen alkohol heller såklart och har aldrig haft några problem med det, aldrig varit rökare/drogare, tål inte rök utan får astma och kraschar av röklukt via andras kläder om de rökt innan de träffar mig. Har massvis av matallergier så min kost är strikt och rätt ensidig. Jag gör så gott jag kan med det jag kan. Men detta är inget som har hjälpt mig i det stora hela. Vad skönt för dig att du blev så mycket bättre när du la om kosten. Kramar tillbaka <3
MEalltidvila

Postat av: Linda

Publicerad 2019-12-12 16:36:01

Ledsen att höra det, man vill ju ha möjligheten att påverka själv. För mig var den största skillnaden när jag slutade med gluten. Just nu följer jag något som heter Medical medium. Väldigt intressant läsning som jag kan rekommendera om du inte redan läst. Låter kanske flummigt men han har några riktigt bra poänger tycker jag.


Svar: Jag har boken, har läst lite vad han skriver om ME (inget annat) och har sett lite om han på netflix, vissa saker som sägs tycker jag är humbug och ren idioti.
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela