MEalltidvila.blogg.se

Nattens tankar...

Publicerad 2017-11-30 23:51:00 i Personligt,

Hej i natten eller när du läser, tack för att du tittar in... Jag blev givetvis försämrad av den där utflykten i måndags när jag var och tog ett cellprov. Jag kan inte göra någonting utan att bli försämrad. Det är så ledsamt men jag försöker att inte tänka på det. Jag stannar vid den tanken flera gånger varje dag, för går jag vidare så börjar jag bara gråta och känner att jag hellre dör...
 
Jag vill inte gråta och jag vill inte dö, jag vill bara få leva men denna jäkla ME sjukdomen ger mig ingen paus eller lättar på trycket...
 
Vi verkar ha klarat oss ifrån magsjukan än så länge i alla fall. Jag hade lite magvärk igår men det var väl bara IBS som jag får av stresspåslaget...
 
Ja jag har inte så mycket mer att säga...
 
Förstår inte hur jag någonsin ska vänja mig vid detta livet utan att ständigt längta efter det gamla...
 
(Bild från facebook)
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-01 10:22:40

Ledsen att du blev försämrad eft vårdbesöket, så otroligt tufft att det alltid ska bli så med denna sjukdom : (
Minsta belastn påverkar o allt blir en ond cirkel. Jag har både vårdbesök o tandläk.besök kommande veckor o vet inte hur detta kommer gå... Försöker att inte oroa mig men det är svårt när denna ME-kropp o hjärna aldrig vill samarbeta. Tror också att jag (o kanske du också) känner stress inför att det snart är jul även om den som vanligt blir i light-version hos mig.
Håller tummarna för att du får återhämtn o får må lite bättre.
Varma kramar fina vän <333

Svar: Ja det är helt hopplöst : ( Hua vad jobbigt med både vårdbesök och tandläkare... Det är svårt att inte oroa sig när det helt plötsligt kan bli så dåligt och då vill man inte vara utanför hemmet när det händer. Julen stressar mig inte speciellt mycket, är mer ledsen över att jag kommer vara ensam i år också tyvärr men jag har vant mig vid den tanken nu, fast man vill ju ha det mysigt för det. Tack snälla och jag håller tummarna att du ska klara dina besök utan att må för dåligt. Många många kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela