MEalltidvila.blogg.se

Gett upp...

Publicerad 2017-05-31 15:45:00 i Personligt,

Jag har ju gett upp om att få hjälp av sjukvården. Jag förväntar mig ingenting längre och kräver ingenting. Det hoppet är borta. Mina erfarenheter inom vården är mest dåliga...
 
Vet inte hur många gånger min förra husläkare sa till mig att han inte kunde göra mer för mig och slutligen ville han inte ens göra den remissen som ME mottagningen ville ha för han hade inte kunskap eller tid. Det enda han har gjort är att ha gjort mig sämre... 
 
Min man håller ju upp en dialog med en ny VC och de har bokat en timmes möte någon gång nu i juni. De kan ingenting om ME. Jag ska inte vara med för jag orkar inte det. Mannen ska samla ihop all historik om mig från dessa fem åren. De var villiga att hjälpa mig med en remiss till Stora Sköndals ME mottagning så det låter ju ändå positivt. Det är bara det att jag inte orkar åka dit ändå så allt känns meningslöst. 
 
Undrar hur mitt liv hade sett ut utan mannen som är min röst liksom. Usch det vill jag inte ens tänka på...
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-05-31 17:45:26

Det har verkligen blivit moment 22 för dig. Skulle du få en remiss så orkar kroppen ändå inte. Det borde verkligen finnas bättre anpassad vård för er som är så sjuka 💖 kram

Svar: Ja håller med dig... Kram <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-05-31 20:35:53

Det är så ledsamt att din förra läkare inte gjorde mer för dig. Sedan är det så fel att det inte finns fler ME-mottagningar även ute i landet, då skulle alla med svårare ME också ha ork o möjlighet att ta sig dit. Håller iaf mina tummar o har hoppet om att du senare fram över ska klara att ta dig till St Sköndal. Din man är fantastisk som ska fixa allt med din nya VC! Många kramar 💕

Svar: Ja jag är riktigt bitter på honom. Hade han haft kunskap om ME så hade det underlättat för mig och gjort stor skillnad i mitt mående. Tack för dina tummar! Ja jag hoppas att jag en dag med kan få värdig vård men tror inte på det längre. Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-06-01 00:19:47

Håller som alltid med dig och känner igen mig i allt det du skriver. Vad skulle vi göra utan våra älskade familjer? De som får vara våra röster för att våra egna röster är allt för svaga för att göra sig hörda? Vill inte heller tänka på det. Så jag tycker vi låter bli!
Kramar fina kämpe <333

Svar: Ja jag är tacksam att jag har mannen för utan han står jag ensam utan hjälp... Du har en så fin familj som stöttar dig <3 Kramar fina kämpe <3
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-06-01 19:12:48

Förstår att du tappat tron på att det ska finnas bot! Men jag håller tummarna för dig, kära vän ❤️ Och hoppas att du framöver ska klara av att åka till Sköndal.
Kramar o 💐Fr Cia

Svar: Tack en dag kanske... Kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela