MEalltidvila.blogg.se

Arbetsterapeut besök...

Publicerad 2016-02-29 14:15:02 i Personligt,

Idag har jag haft besök av en arbetsterapeut om att jag ska få låna en mobil el-hjuling av något slag så jag kan komma ut lite då jag inte kan gå så långt. Det är både roligt och lite skrämmande... Det är liksom inte jag längre utan jag är ett nytt jag nu med en kropp som bestämmer... Jag nämde för min man att jag skäms och funderar på vad andra tycker och säger och viskar bakom ryggen. Ska jag bli utstirrad nu då? Men vad har jag för alternativ längre, jag vill kunna komma ut och ta en promenad och då får jag bara acceptera läget. Jag tycker det är skönt att jag inte känner så många människor i denna hålan i alla fall, det blir lite lättare då.
 
Det var lite problem med min läkares intyg för han hade skrivit ett själv och inte fyllt i den medskickade lappen. Allt som han skrivit var med som de krävde men de vill förmodligen ha deras lapp ifylld. Hon skulle kolla upp om de godkände hans intyg. Ja jag säger då det... 
 
Sedan var det prat om bostadsanpassning då vi inte har något ställe att ha den på enligt reglerna. Men det ordnar sig säkert.
 
Arbetsterapeuten var väldigt trevlig i alla fall och hade sökt lite om ME/CFS innan hon kom hit. Det tycker jag var bra så hon hade en liten aning om vad det innebär i alla fall och hon visste att man inte kan träna sig frisk.
 
 
 
#mealltidvila #elrulle #mecfs 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2016-02-29 17:30:32

Är precis där också och ansökt om en elrullstol för att kunna gå längre stäckor. Känner igen dina funderingar. Så jag jobbar med mig själv och vill ändra tankebanorna.
Sista instansen har inte godkänt ännu. De tycker jag behöver använda mina ben.
Vad härligt med en bra at.

Svar: Jaha du är med på gång med det. Ja jag har inte ens räknat med att få ett nej för det lät inte så när hon var här men det kanske är olika i vilken kommun man bor. Hoppas du får godkänt!
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela