MEalltidvila.blogg.se

The botten är nådd...

Publicerad 2019-06-18 01:42:00 i Personligt,

Jag kämpar så med att finna mig i min situation och känna en mening med detta men det finns ju ingen mening med att någon är sjuk överhuvudtaget och det är just den där meningslösheten jag kämpar med...
 
Det känns som jag ser på hur livet rullar på för alla runt omkring mig men jag bara är, fast, låst och kan inte leva bara överleva. Vad är det för mening med det...
 
Livet går mig förbi och jag kan bara titta på och se hur länge det går...
 
Jag är i en svacka just nu, värre än vanligt för det blev bara för mycket med allt...
 
Försöker hantera ensamheten, meningslösheten, tomheten och sjukdomen som förstör allt. Men det går inte bra alls just nu. Har inget tålamod kvar utan botten är nådd...
 
Skrev detta tidigare igår och efter att larmet gått här hemma på eftermiddagen så hamnade min kropp i en riktig adrenalinrush där ett tag, mer än vanligt alltså...
 
Fick hjärtat i halsgropen när larmet gick och hann bara tänka, vad ska jag göra men gick för att stänga av larmet, ska jag ens stänga av det hann jag tänka. Slog in en siffra för mycket men det tystnade tack och lov för det ljudet skär in i hela märgen. Innan jag larmade av såg jag en skugga utanför som sprang och tänkte att det är nog mannen fast han skulle inte komma hem just då, men det var det. Min puls blev så hög och mina ben darrade av rädsla som sedan övergick till vibrationer (på min vibrationsfria dag). När jag fått vila en stund så försvann vibrationerna och jag var inte heller längre låg mentalt så det var väl det enda positiva med det, jag är för mycket ensam och fastnar i mina tankar...
 
Jag skulle verkligen bli livrädd ifall larmet gick på natten bara sådär helt plötsligt som idag men då var det i alla fall ljust ute...
 
Mannen har sagt förlåt några gånger efter detta och ja, det kan han fortsätta med ett tag till...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2019-06-19 10:23:11

Tittar in hos dig och läser ikapp.
Du verkar ha det extra tungt nu. Jag läser och förstår.
Är tacksam för att jag har ett uns mera kraft.

(Måste orka ta ut pälsklingen ibland, och kasta boll, så hon får leka och röra på sig, mitt bästa lilla sällskap.)

Dagens möda är att orka duscha idag. Och fixa håret lite. Så vi kan titta på hus imorgon.
Vi letar fortfarande hus, men jag är rädd för att renovering skulle bli för mycket för oss - för min man.
Vi har ju redan genomlevt en renovering, när jag hade lite mer ork.

Jag förstår att du sörjer att inte kunna höra bröllopsdagen speciell. Vet hur ont det gör. Vet hur man får anpassa förväntningar till vad som är rimligt. Har man för höga förväntningar blir man lätt bedviken. Jag försöker lägga ribban lägre, och vara tacksam för det lilla.
(Men vet och förstår att sorgen alltid finns där, över det man egentligen hade hoppats, och längtat.)

Fyller snart femti, och har fått begränsa 'kalaset' till bara närmaste familjen, hemma i trädgården.
Med hörselskydd.
Hemma kan jag vila när som helst.
Får passa på och ta familjefoto alldeles i början, innan mina 'rullgardiner' går ner.

Jag önskar dig och er en fin bröllopsdag, och att du orkar ta på dig klänning, även om det är allt.
En kärlek som är tålmodig och trogen är värt guld.
Många kramar,
MEdvandraren

Svar: Kul att du tittar in och sedan lämnar lite spår :-). Vad spännande för er att kolla på hus, hoppas det var något bra? Nej, renoveringar är ju ingen hit men det finns ju alltid att göra när en har hus, det tar aldrig slut. Ja, det har varit extra tungt sista tiden på olika sätt, men idag är det en bättre dag. Jag har jättesvårt för att lägga ribban lägre än vad den är, för det är så långt ifrån hur jag vill ha det, men jag tänker också att det kunde vara värre, tänker på de med mycket svår ME eller andra svåra sjukdomar, det är en liten tröst men ändå inte... Får gratulera dig i förskott och hoppas din stora dag blir så bra den kan!!! Tack, vi hade det rätt mysigt på vår bröllopsdag trots allt. Jag la ner alla förväntningar och bara var. Fick på mig en klänning, som hamnade bakofram först och då svor jag inombords, så utmattad redan och sedan blir det fel och jag måste upp med armarna igen alltså, ja du fattar... Många kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2019-06-20 16:50:44

Åh vad glad jag är att ni kunde få det lite fint.
Jag tror jag kan säga att jag förstår hyfsat väl hur du har det. (Höll på att fastna i en klänning bakofram för ett tag sen!)

Ja, när man tänker på dem som är allra allra sjukast, så får man vara tacksam för det man ändå har.

Tack för gratulation - det är lite läskigt att spränga 49-strecket... :)
Men jag är tacksam för hur mina år har fått vara med och ge mig bättre självkännedom - att jag kan koppla av lite mer med att 'bara vara jag'.
Det hjälper mig lite att tackla vår sjukdom också.
Jag kan inte ändra på det jag vill, ens om jag försöker.
Då får det duga med det bästa jag kan efter givna förutsättningar, eller hur.
Och inte jämföra med andra.

Önskar dig och er fortsatt fina sommardagar, och en fin midsommarhelg.
Många kramar// Ingela

(Ps. Huset var inget för oss. För mycket jobb, för lite ork och pengar. Om man vore trettio och frisk, kanske.)

Svar: Tyckte också att det var lite läskigt att bli 50 men det gick bra ;-)... Önskar detsamma till dig o din man o vovve! Trist på huset men kanske nästa är perfekt... Många kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2019-06-20 20:40:41

:) <333

Svar: ❤️💙❤️
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela