MEalltidvila.blogg.se

Hälsoshamea...

Publicerad 2019-06-25 20:48:17 i Personligt,

Fick en kommentar igår som jag tolkade fel och så hade jag också för lite information om jag nu ska försöka rättfärdiga mig lite. Jag bad om ursäkt i alla fall när jag fick mer information...
 
Trodde det var någon som skulle göra reklam för Aseavatten och liksom skyll dig själv för att du är sjuk och du är den enda som inte blivit frisk av det men lycka till...
 
Jag har inget mer tålamod för de som ska ge mig goda råd eller tips om alternativa behandlingar eller hälsoshamea mig och detta har jag skrivit om tidigare. Jag är helt klar med detta och säger ifrån. Orkar bara inte höra om det...
 
Jag måste göra detta för att stå upp för mig själv. Jag har genom livet tagit så mycket skit på olika sätt och fått så många välmenande tips eller goda råd, jag tar det inte mer bara...
 
Det finns inget botemedel mot ME och inga mirakelkurer heller...
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2019-06-26 12:53:55


Hej MEalltidvila

Jag står helt och hållet på din sida!
Självklart skulle vi alla (ME-sjuka) vara friska idag om det funnits ett botemedel.
(Bara tanken på att det skulle finnas ett vatten på flaska som vi skulle kunna dricka och som skulle göra så att vi fick våra liv tillbaka...)

Jag är också så innerligt otroligt sjuuuuukt trött på alla "goda råd" att jag bara vill kräkas. I vintras pratade jag med min granne, som tyckte att jag skulle prova D-vitamin. Då hade jag varit sjuk i över 12 år! Som om att jag inte provat alla vitaminer som finns, redan...
Nä, jag finner faktiskt inga ord. Vad svarar man på ett sådant förslag?

Kram från en MEdKrigare

PS Såg du att Karin Alvtegen blivit ambassadör för OMF? Fantastiskt! :o)






Svar: Tack för stöd <333. Precis jag menar vi kan väl tänka själva och försöker tänka på allt vad vi kan göra för att stötta kroppen bäst vi kan. Även om de bara menar väl ibland så är det bara så dumt att de ens säger något. Jag vet inte hur mycket jag hört och jag orkar bara inte mer. Vet inte vad du ska svara din granne, svårt när en bor så nära, säg bara att du provat allt, sådana brister går ju att kolla via blodprov och finns inget där så... Det är inte bra heller att få för mycket D-vitamin i sig och det kanske inte alla vet. Läste om en kille från Norge som nu tyvärr valt att ta livet av sig (bara för knappt någon vecka sedan), han var en känd fotbollsspelare tidigare och tvingades sluta pga ME:n. Han hade lagt 2 miljoner nok på att bli frisk och rest till olika länder och gått igenom olika behandlingar, både av läkare och andra alternativa behandlingar, både konstiga, märkliga och säkert också LP, men mycket vitaminer hos en del. Han verkade ha gjort allt och där tappade jag hoppet om att ifall jag skulle bli rik kunna åka till de bästa läkarna... Det finns ingenting! Mannen har nu läst hela Karin o Karins bok och där stod det att det finns ingenting och jag får väl bara acceptera det på riktigt men det är svårt att ta in helt... Såg att Karin blivit ambassadör och håller med att det är fantastiskt!!! Hon är bäst <333 Många kramar fina MEdkrigare <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela