MEalltidvila.blogg.se

Gomorron mitt i natten...

Publicerad 2019-08-01 02:55:05 i Personligt,

Hej i natten... Sitter här med huvudvärk men det är jag van vid. Mina nya läsglasögon var inte helt ok så använder de inte heller, bara ibland, bilden blir skev så något måste vara fel med dem. Typiskt att jag måste ta mig tillbaka dit när det är så jobbigt. Har för en stund sedan ätit min frukost även om klockan var 23:30 ish då. Mitt snurrande dygn verkar aldrig vilja ta slut...
 
När jag väl sover har jag alltid massa drömmar, det är som filmer som spelas upp. "Inatt" var den som vanligt kaotisk men även psykiskt jobbig. Kort beskrivet, snabba bilar, bilolyckor, huggormar i trädgården, en psykiatriker som flyttade in i mitt hus för utvärdering av mig på uppdrag av Försäkringskassan. Frågade om han ville läsa Karin Alvtegens bok om ME, han ville inte först men tog den dan därpå. När jag frågade han om han trodde på att ME fanns så svarade han inte först, dagen efter sa han att han inte trodde att ME fanns. Jag var trevlig och svarade snällt på alla frågor samt iakttog allt han gjorde, minspelen, kroppspråket...
 
Ja, det händer ju grejer i drömmarna i alla fall, även om de aldrig är rofyllda eller kul. Ibland är det som att jag har en hel film eller bok jag kan göra på mina drömmar. Kan vakna och somna om och fortsätta drömmar också. På ett sätt är det där jag lever mitt liv, brukar ofta vara frisk och det gillar jag. Hatar att drömma om sjukdomen och mitt gamla jobb eller som denna jag hade, så jobbigt efteråt när de etsar sig fast ett tag efteråt...
 
Kan jag snälla få en paus från alla jobbiga mardrömmar, jag är sjukt trött på de människor jag möter där...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2019-08-01 17:39:15

Åh, så jobbiga dina upp-och nedvända dygn är.😔
Dessa mardrömmar är hemska, förstår att du vill slippa dem.
Jag drömmer så ofta om att jag är kvar på mitt gamla jobb men inte klarar av arbetsdagarna pga sjukdomen. Vill verkligen inte heller drömma dessa vidriga drömmar.
Hoppas vi båda får drömma om ngt trevligt kommande natt (el den tid du får sova, förhoppn.vis natt iaf).

Många varma kramar 💗💗💗

Svar: Ja, de är hemska och jag får det inte under kontroll tyvärr. Försöker varenda gång jag sover under natten att hålla i men sen kan jag ändå inte somna även om jag inte sovit under dagen. Ledsen att du också har dessa hemska mardrömmar om ditt gamla jobb... Jag önskar bara det kunde försvinna för alltid som säkert du och Johanna också önskar... Många kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2019-08-01 21:39:22

Drömmarna är vidriga, så intensiva och sitter kvar hela dagen, tills nästa kommer. Har samma som Katarina, drömmer ofta att jag inte klara mitt jobb och att allt blir kaos. Varma kramar till dig och Katarina fina ME kämpar❤

Svar: Ledsen för din skull också men skönt att veta att jag inte är ensam om det. Ja, det är vidriga drömmar, problem hela tiden, människor som lägger all skuld på mig, att allt är mitt fel hela tiden. Ser de hatiska blickarna med förakt i ögonen som ifrågasätter allt, jag räcker aldrig till hur mycket jag än gör och får all skit av de som mobbar mig och chefen. Men värst är ändå att hamna i sömnparalyserna, det är ren och skär skräck, typ skräckfilm. Det brukar också sitta i hela dagen för de är ännu verkligare, när jag är vaken fast jag inte kan vakna och hemskheter händer runt mig... Varma kramar till dig också <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela