MEalltidvila.blogg.se

Sista tiden...

Publicerad 2021-03-20 17:26:28 i Personligt,

Har börjat skriva flera gånger men slutat då jag inte hittar orden eller haft energin till det. Har åkt på en rejäl magkatarr (om jag gissat rätt) så har fått ta det extra lungt sista tiden, precis som om jag någonsin gör något annat. Smärtan har lagt sig lite mer de två senaste dagarna men det har satt i länge, så öm/svullen har jag aldrig upplevt tidigare, kunde inte ens ha jeans på mig, inga hårda kläder även om de sitter löst. Hade det varit höger sida skulle jag trott det var blindtarmen men nu är det vänster övre del det handlar om...
 
Men hankar mig fram och idag har jag orkat laga mat så det är fixat tre dagar framöver. Är så glad att jag orkat det och är lite bättre. Igår var jag så trött på eftermiddagen/kvällen att jag bara ville gråta, diskmaskinen bråkade, har inget filter för problem och var som sagt så trött, orkeslös att jag bara ville gråta, den känslan liksom...
 
Nätterna ska vi inte prata om bara, då jag varit så mycket mer vilandes så har det kommit mer bensmärta, restless legs, insomnia, speedad hjärna sen smärtan i magen och vakna med huvudvärk...
 
Annars så har inte så mycket hänt...
 
Höll på att skrämma ihjäl mannen i måndags då jag inte svarade när han kom hem mitt på dan och säger hallå, det slutade med att han gallskriker hallå och är beredd att gå in till mig. Jag hade slocknat på soffan och hörde ingenting, till slut är det som i en dröm, hör något långt borta, jag sätter mig upp och skriker "vad är det som händer" rakt ut i luften och väntar på om någon svarar, var helt borta. Brukar aldrig sova på dagen om det inte är min sovtid då dygnet rullar för mig, men slocknade till fem/tio minuter och hörde ingenting...
 
Annars försöker jag förtränga att jag ska leva självisolerad utan slutdatum och utan att kunna träffa någon, speciellt min man under så lång tid som kanske en golfsäsong till, orkar inte tänka på det bara, brukar säga att jag hatar golf numera...
 
Men på tal om golf så är det en kvinna som ska sluta spela och som ville ge sin spelrätt (det är som en aktie i klubben, värde drygt 2000 kr) till just ME-forskningen. Hon tyckte att golfen har gett henne så mycket under alla år att de pengarna var liksom inget att få tillbaka utan hon ville ge det till just ME-forskningen, så himla fint tycker jag och tusen hjärtligt tack från mig 💜.
 
Även min fina svärmor hade insamling i sin dödsannons till just ME-forskningen då mannen och hans syster trodde att hon hade velat det, där kom det in hela 8450 kr. Vi skickade själva 500 kr av dem, brukar skicka lite varje år, speciellt runt 12 maj då det är ME-dagen...  
 
Ibland tror jag inte att det kommer leda någonstans, för min del, men det är enda hoppet som finns att göra trots allt och att de som kommer efter, de yngre får ta del av att slippa vara sjuka hela livet...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kina

Publicerad 2021-03-21 20:19:54

❤️

Svar: ❤️
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2021-03-22 17:36:08

Ledsen för dina magproblem, som om inte allt annat är tillräckligt😔
Din isolering är så klart tuffare än ngn (förutom du själv) kan förstå.
Vilken fantastiskt rar kvinna som skänkte värdet på sin spelrätt till ME-forskningen❣️ O vad fint att ni fick ihop så mkt pengar till din svärmors minne.
Jag betalar också in till forskn ngra ggr per år, känns viktigt att ge det man kan o leva på hoppet om att ngn bot/lindring förhoppn.vis ska komma.
Hoppas din mage får bli lite bättre.

Varm kram till dig o våra MEdkämpar💙

Svar: Kramar till dig också <333
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela