MEalltidvila.blogg.se

Radera eller pausa...

Publicerad 2021-01-14 06:23:59 i Personligt,

Efter det som hänt nu så tappade jag lusten totalt att skriva här så sa till mannen igår att jag kanske raderar bloggen. Nej blev hans svar på det. För några timmar sen höll jag på att radera den av misstag, sen skrev jag ett inlägg om en bloggpaus som bara försvann...
 
Nu är jag här...
 
Jag är bara en människa i för tunn hud, sårbar, skör men ändå stark någonstans och fast i en gammal själ. När det kostar mer än det ger så är det inget värt längre. Jag behöver lägga den energin på något som endast ger mig glädje och gör mig lycklig...
 
Jag tror att jag har gjort mitt med att sprida information om hur det är att leva med ME och allt som kommer på köpet med den sjukdomen. Vill inte lämna ut mig längre, har kämpat klart med den biten och vill inte bara vara den människan som ses som endast sjuk, jag är inte min sjukdom. Känner också att jag inte orkar längre och måste bara tänka på mig själv...
 
Ibland är det droppen som får bägaren att rinna över och så blev det här nu...
 
Jag tar en paus på obestämd tid så får jag se tiden an hur jag känner och om jag saknar att skriva...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2021-01-14 07:23:55

❤️

Postat av: Nilla

Publicerad 2021-01-14 10:07:36

Gör det du måste för din egen skull. Det viktigaste är ju att du mår så bra det går. Information om ME finns det många fler som kan hjälpa till att sprida kunskap om. Kramar

Svar: Håller med dig! Kramar
ME alltidvila

Postat av: Berit Nordin Waltersson

Publicerad 2021-01-14 11:00:08

Så synd men jag har full förståelse för ditt beslut. Kommer att sakna din blogg som gett mig mycket styrka att läsa speciellt det senaste året. Full av beundran att du ändå orkat hålla på då du blev sämre igen efter en bättre period. Jag saknar också RME:s forum där man kunde läsa och diskutera. Jag slutade gå in på sidan när forumet blev facebookgrupper. Har facebook vägrat, sån är jag, beror kanske på min ålder. Snart 67 och varit sjuk 29 år. Mycket av det nya har jag inte orkat med. Jag hoppas du snart får må bättre igen och lägga din styrka på det som ger dig tröst. Du kan ju skriva av dig för dig själv, med papper och penna om du orkar,eller på datorn och sedan riva eller radera. Jag har under årens lopp skrivit många långa skrivelser som jag oftast sedan förstört bara för att få ut mig allt elände som vi går genom. Ha det så bra. Lycka till!

Svar: Tack för dina ord och allt du berättat här om dig själv. Åldern är bara en siffra, men ME förstör ju allt... Jag kommer fundera ett tag hur jag vill gå vidare, kanske skriver jag mer sällan eller så kommer jag skriva ett avslutsinlägg, just nu behöver jag bara rå om mig själv utan krav eller måsten. Hoppas du kan hitta styrka från någon annan ME-blogg, det finns ju en del av dem. Men RME har väl kvar sitt forum, det gjordes ju om. Jag har haft svårt för själva forumet och aldrig kommit in i det alls utan kör fb. Ska inte vara den men ge Facebook en chans, det gjorde jag 2013 och det var där jag fick reda på att ME fanns och så mycket stöd samt nya ME-vänner. Var rädd om dig och håll i det dina söner säger, kramar <333.
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela