MEalltidvila.blogg.se

Kaffe med hopp...

Publicerad 2021-02-01 05:00:00 i Personligt,

Måndag, en av de bästa dagarna i veckan...
 
En ny vecka med nya utmaningar var länge mitt mantra...
 
Men mitt liv vändes helt upp och ner och numera är varje dag en utmaning sedan lång tid tillbaka, typ tio år som varit väldigt jobbiga och inget jag önskar någon. Det är tuffare nu med C-skiten, orkar inte tänka för mycket på det för jag ser bara döden då. Har ingen lösning med vaccinet heller för min del men det är bara att fortsätta att ta en dag i taget som levande död och hemmabunden...
 
Kaffe med hopp varje dag är viktigt...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Berit Nordin Waltersson

Publicerad 2021-02-03 00:05:08

Kaffe med hopp😉 Ja varje morgon,eller snarare förmiddag,nja kanske närmare lunchtid för de som inte lever zombieliv. Då släpar jag mig ner till köket och brygger en jättemugg samtidigt som jag försöker ignorera disken som översvämmar diskbänken. Blir så när jag fått en rejäl krasch. Orkar inte stå upp så länge i taget att jag orkar rensa upp i köket. Ätandet blir ju inte så bra heller. Gäller bara att stå ut. Kanske efter morgondagens jättekopp gott kaffe får jag ork att rensa upp det värsta. I den förhoppningen sväljer jag en insomningstablett och hoppas få sova åtminstone 4 timmar. Godnatt mina tappra M.E-soldater. Vi som måste ta fighten varje ny dag.

Svar: Jag älskar kaffe med hopp, det är mitt nya mantra! Själv dricker jag det två gånger per dag och om det är morgon kl 18, 23 eller 05 spelar ingen roll utan jag håller mina rutiner efter mitt rullande dygn som är skitjobbigt att leva efter... Förstår dig att du inte orkar att stå och diska när du fått en krasch och minns tillbaka när jag var gravid och hade en liten hemma men jag var tvungen att bara gå och sätta mig när jag stod och diskade, jag fick en krasch och fattade verkligen ingenting. OM jag bara hade den kunskap jag har idag, det är tufft att tänka tillbaka... Förstår att du får kämpa med mycket för att få det att gå runt... Tack för dina kommentarer och att du delar med dig att ditt liv och tankar i allt! Så fina ord att vi är M.E-soldater, det stämmer verkligen att vi är, vi är grymma!!! Kramar till dig och hoppas du får sova och får en så bra vecka som möjligt! <333
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela