MEalltidvila.blogg.se

En stund i taget...

Publicerad 2021-02-10 03:30:06 i Personligt,

Sover för lite och för dåligt som vanligt och är inne på tredje dagen i rad med vibrationerna för de försvinner aldrig när jag sover så här. Hjärnan går lite upp och ner med på olika sätt, ser även sämre och allt beror på sömnen...
 
Igår natt hade jag miljoners tankar som for omkring, önskar jag bara kunde trycka på en off knapp så jag slapp dem...
 
Känner mig så fast, fast och låst i min kropp. Det enda jag kan påverka är vad jag äter och vad jag tänker och just nu skiter jag i båda för jag orkar inte. Önskar så jag hade kunnat träna eller måla bort lite tid, det är tortyr att inte kunna göra något och istället bara känna mig totalt värdelös...
 
Det är så att jag har tappat allt bara men tänker inte ge upp, jag ska aldrig ge upp... 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-02-10 11:21:15

Jag har oxå kraftiga inre vibrationer känns som organen skakar i kroppen. Det ökar vid minsta ansträngning, är det någon som vet vad det beror på? Läste en brittisk teori att det att nervtrådarna är inflammerade. Du är den första som beskriver det jag känner med vibrationerna, skönt att inte vara ensam med alla sjuka symtom. Men givetvis önskar jag dig inte dom❤
Varma kramar

Svar: Jag vet inte alls vad vibrationerna beror på tyvärr. Önskar inte dig eller någon det heller. Varma kramar <3
ME alltidvila

Postat av: Agneta

Publicerad 2021-02-10 13:58:24

Jag har oxå vibrationer å hjärnan/ hjärta som jobbar på högtryck dygnet runt. Skulle oxå vilja ha en knapp å trycka STOPP !!!
Vi kämpar på !!!!
Kram

Svar: Så är det, kroppen jobbar hela tiden och kämpar, vi får stå ut och göra det bästa för den varje dag! Kramar <3
ME alltidvila

Postat av: Annelie

Publicerad 2021-02-10 14:49:53

Denna sjukdom är ett rent helvete. Jag mår också skit. Orkar ingenting och får en puls på120 av att bara resa mig upp.

Svar: Ja det är ett rent helvete! Sedan tillkommer det från vården att inte bli trodd på eller tagen på allvar för det mesta. Samma här med pulsen som ökar fast jag inte ens gör något.
ME alltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2021-02-10 15:36:15

Denna sömnbrist påverkar alla symptom som blir ännu värre av den.
Tror det ligger mkt i det som ”anonym” skriver om att vibrationer o liknande kan bero på inflammerade nervtrådar.
Jag har stora problem med ilningar i tänder o smärtor i käkarna som blir värre de dagar min hjärna är extremt utmattad o känns ”förstorad”, känner då även ngn sorts vibrationer.
Önskar dig kommande bättre dagar o vi får kämpa tillsammans vi alla med samma skit-sjukdom.
Många kramar💗💗💗

Svar: Tror också att sömnbristen gjort/gör allt värre, kroppen får inte läka utan är ständigt i arbete. Jag har aldrig hört det men har inte letat svar heller fast det låter ju logiskt med inflammerade nervtrådar. Har vibrationerna just nu, de kom innan jag skulle sova igår redan, hela insidan börjar darra först sen kommer vibrationerna som en motor. Men det är bara att stå ut och göra det bästa. Vi kämpar tillsammans, vi som vet vet... Många kramar <3
ME alltidvila

Postat av: Johanna

Publicerad 2021-02-10 16:32:28

Det är Johanna som blev anonym❤
Varma kramar till er alla här som kämpar 24/7 med denna helvetes sjukdom❤

Svar: Tack för informationen Johanna! Varma kramar till dig också <333
ME alltidvila

Postat av: Mannen

Publicerad 2021-02-10 20:38:49

❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️❤️
ME alltidvila

Postat av: Berit Nordin Waltersson

Publicerad 2021-02-11 02:22:18

Det du skriver är också min vardag just nu. Sömnlösheten då tankarna irrar runt och jag orkar inte,vill inte tänka de smärtsamma tankarna. Tankarna på min älskades svåra sjukdom,kampen vi förlorade,sonen som inte fick komma hem från Australien och ta farväl av sin pappa. Coronan som aldrig verkar ta slut. Jag vet ju inte ens om jag får träffa vår son igen. Har inte varit så här dålig på många år. Har radion lågt på hela nätterna P1 så jag har ett lågt mummel av röster som stör ut mina tankar så slumrar jag till ibland. Är som att välja mellan pest och kolera för hjärnan får nog ingen vila när det inte är tyst men jag slipper tänka och just nu är det det viktigaste. Längtar till våren när man kan ta sig ut och sitta i solen. Med solglasögonen på såklart så inte migränen slår till😎

Svar: Det är en svår tid vi lever i nu och allt har blivit som en levande mardröm. På detta förlorar vi anhöriga och man får inte träffa sin svårt sjuka förräns de är döende och kanske inte ens då av olika anledningar... Är ledsen för allt det svåra du och din man tvingats gå igenom och att din son inte fick komma hem och ta farväl av sin far... Jag lyssnar alltid på lugnande när jag försöker sova, hela tiden måste något vara på så det stör ut mina tankar och tinnitusen. Jag har inte träffat mina barn på 1,2 år och min mamma ännu längre tid tillbaka, vet inte heller om vi får träffas igen... Vi kan bara göra det bästa under tiden, hålla rutiner och kämpa på en dag i taget! Många kramar till dig <3
ME alltidvila

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-02-11 09:54:34

Du borde läsa denna blogg skomakarensbarn.blogg.se

Svar: Borde och borde... Jag behöver inte försvara mig mer för dig eller någon annan heller för den delen. Jag vet min historia till skillnad från dig och är trygg i det. Sen vet jag vem du är så du behöver inte vara anonym heller.
ME alltidvila

Postat av: Berit Nordin Waltersson

Publicerad 2021-02-11 12:41:13

Svar till anonym: Inte för att på något sätt förringa utmattningssyndrom men den här bloggen handlar ju om M.E som är en annan sjukdom. Jag insjuknade över en natt i M.E. Gick och lade mig på påskafton 1992 och vaknade morgonen därefter med svår ledvärk,feber,huvudvärk och utslag. Det enda jag märkt av innan var ett kort anfall av svindel två dagar innan. Fick min diagnos 1996 efter utredning på infektionsklinik.

Svar: Tack❣️
ME alltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela